از اول اكتبر؛

دفتر نمایندگی وزارت گردشگری تایلند در ایران تعطیل می شود

دفتر نمایندگی وزارت گردشگری تایلند در ایران تعطیل می شود به گزارش آثارنیوز وزارت گردشگری تایلند تصمیم گرفته دفتر نمایندگی خویش را در ایران بعد از ۱۱ سال تعطیل کند، یکی از علل این تصمیم، نامشخص بودن زمان برگشت صنعت توریسم ایران به بازارهای بین المللی است.



هومر برقانی، نماینده وزارت گردشگری تایلند در ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایران بازار بزرگی برای گردشگری تایلند بود به نحوی که ایران ۱۶ درصد از گردشگری کل خاورمیانه به تایلند را تشکیل می داد. پیش از کرونا اتفاقات گوناگونی افتاد بحث تحریم ها و مسائل دیگر باعث شد تا در حوزه حساب بانکی بین دو کشور مشکلاتی به وجود بیاید. حتی دفتر دبی هم به علت همین تحریم ها بسته شد. ما هیچ بودجه ای را نمی توانستیم از تایلند به ایران وارد نماییم. مجبور بودیم به صورت نقد به افراد این بودجه را بدهیم و آنها برای ما به ایران بیاورند. هم اکنون همین رفت و آمدها هم دیگر صورت نمی گیرد.
برقانی اظهار داشت: نمی توان بودجه ای دریافت کرد ضمن این که گردشگری تایلند به علت مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده، با معضل بودجه رو به رو است. نزدیک به دو سال است که تایلند هم مانند کشورهای دیگر توریست ندارد این در شرایطی است که گردشگری نقش مهمی در اقتصاد این کشور داشته است. از طرفی بازار گردشگری ایران هم خوابیده و نمی توان کاری کرد. ازاین رو وزارت گردشگری تایلند تصمیم گرفت تا مدت نامعلومی نماینده ای در ایران نداشته باشد.
این فعال گردشگری بیان نمود: با تعطیل شدن این نمایندگی وضعیت گردشگری دو کشور به پیش از سال ۲۰۰۹ می رسد و این فعالیت ها از دفتر دبی پیگیری می شود و دیگر کشور تایلند در ایران نمایندگی گردشگری نخواهد داشت. این در شرایطی است که هر زمان مشکلاتی مانند ویزا برای آژانس های مسافرتی ایجاد می شد، این نمایندگی آنرا حل می کرد. تغییر تصویر گردشگری تایلند، حمایت های مالی، تعامل با آژانس ها، مشارکت با آنها و برگزاری فم تورها تنها بخشی از فعالیتهای این دفتر بود.
وی اضافه کرد: این دفتر در سال ۲۰۰۹ ایجاد و فعالیت رسمی خویش را از سال ۲۰۱۰ شروع کرد. تایلند با عنایت به فعالیتهای این دفتر در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳۴ هزار توریست ایرانی داشت که با این تعداد، ایران در خاورمیانه رتبه اول را به دست آورد اما تا پیش از کرونا این تعداد به ۶۹ هزار توریست رسید.
برقانی اظهار داشت: کشور تایلند احتمالاً از اواخر نوامبر مرزهای خویش را برای گردشگران باز می کند اما آنها احتمال می دهند که بازار گردشگری ایران به این زودیها نتواند باردیگر مثل قبل فعالیت داشته باشد و به بازارهای بین المللی برگردد. در واقع اخباری که از روند واکسیناسیون و شیوع بیماری منتشر می شود کشورها را به این نتیجه می رساند.
این فعال گردشگری بیان نمود: هم اکنون وزارت گردشگری تایلند برای پساکرونا تبلیغات خویش را به نحو احسنت آغاز کرده است و ویدئو کلیپ هایی را برای سفر امن به این کشور آماده و منتشر می کند اما ایران چنین تبلیغاتی را ندارد یا اگر دارد کیفیت مناسبی ندارند ما هنوز نتوانسته ایم ایران را بعنوان کشور امن در پساکرونا به دنیا نشان دهیم. ایران ضعف مهمی در حوزه تبلیغات گردشگری دارد.

1400/06/14
21:48:28
5.0 / 5
781
تگهای خبر: تصویر , توریست , سفر , صنعت گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری