امضای تفاهمنامه همكاری بین موزه پوشكین روسیه و كاخ نیاوران

امضای تفاهمنامه همكاری بین موزه پوشكین روسیه و كاخ نیاوران آثارنیوز: سند تفاهمنامه همکاری بین موزه دولتی الکساندر پوشکین روسیه با کاخ نیاوران ایران، در مراسمی به امضای امیر رضا شریف نیا، مدیر کاخ موزه نیاوران و مارینا لوشاک، رئیس موزه دولتی پوشکین رسید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از صداوسیما، برپایه این یادداشت تفاهمنامه که امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ به امضا رسید، مقرر است موزه های کاخ نیاوران و پوشکین در زمینه آموزشی، پژوهشی، برگزاری نمایشگاه های مشترک و تبادل آثار تاریخی به منظور نمایش در دو کشور همکاری کنند.
موزه دولتی «الکساندر پوشکین» یکی از قدیمی ترین موزه های هنر ملل در روسیه و جهان است.
موزه ای با قدمت بیشتر از یک قرن که هم اکنون بیشتر از ۶۷۰ هزار اثر هنری، همچون تابلوهای نقاشی، مجسمه، آثار باستانی، سکه و اشیا در ارتباط با دوره های مختلف تاریخی در آن نگهداری می شود.
مجموعه ای غنی از عتیقه جات قرون وسطایی و دوره رنسانس، آثار مصر باستان و عهد عتیق، تابلوهای نقاشی اروپا از قرن هشتم تا هجدهم میلادی، آثار هنر یونان و روم باستان در طبقات مختلف این موزه به تماشای عموم گذاشته شده است.
عملیات ساخت این موزه از سال ۱۸۹۸ میلادی آغاز و بعد از ۱۴ سال، در سیزدهم ژوئن ۱۹۱۲ میلادی با حضور «امپراتور نیکلای دوم» آخرین تزار روسیه، راه اندازی شد.
در سال ۱۹۳۲ میلادی هم عنوان موزه دولتی را دریافت کرد و ۵ سال بعد به صورت رسمی نام الکساندر پوشکین، شاعر و ادیب بزرگ روسی، برای آن انتخاب گردید.


منبع:

1400/03/20
00:26:13
5.0 / 5
1120
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری