بازگرداندن 2700 اشیای تاریخی به كشور

بازگرداندن 2700 اشیای تاریخی به كشور به گزارش آثارنیوز از گیلان وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بالاترین رکورد برگشت اشیای تاریخی را به کشور داشتیم و توانستیم 2700 قلم شی تاریخی را از خارج بازگرداندیم.


علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از بندر چمخاله در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: چشم انداز ما رسیدن به ۲۰ میلیون توریست بود که تا آخر سال ۱۳۹۸، به ۸ میلیون و ۸۸۰ نفر رسیده در حالی که پیش از دولت دوازدهم چهار میلیون نفر بوده است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: روند ما تا آخر سال ۹۸، روند روبه رشدی بود که قرار بود به عدد ۱۰ میلیون برسیم، بعد از شیوع ویروس کرونا این روند روبه رشد متوقف گردید اما در زیرساخت ها پیشرفت خیلی خوبی داشتیم و از ۲۹۰ هزار تخت اقامتی به ۴۹۰ هزار تخت رسیدیم.
مونسان با اعلان اینکه محصولات گردشگری متنوع شده است، اظهار داشت: عموم مردم اکنون گردشگری را بعنوان یک صنعت می بینند و ظرفیت های مختلف گردشگری نظیر کشاورزی، آبی، معدن و اکوتوریسیم که هم اکنون به اندازه گردشگری فرهنگی و تاریخی مورد استقبال توریستهای داخلی و خارجی قرار گرفته، در کشور فعال گردیده است. همین طور تاسیس ۲۲۰۰ واحد بومگردی در کشور، موجب رونق اشتغالزایی و درآمدزایی روستایی شد.
وی افزود: حضور توریستهای خارجی فقط بر عهده ما نیست، دستگاه های مختلفی در این عرصه نقش آفرین هستند همین طور آرامش کشور و ارتباطات خارجه از عوامل موثر در حضور توریستهای خارجی می باشند.
وزیر میراث فرهنگی درباب بازگشت اشیای تاریخی به کشور، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید بالاترین رکورد برگشت اشیای تاریخی را به کشور داشتیم و توانستیم ۲۷۰۰ قلم شی تاریخی را از خارج بازگرداندیم، این در وضعیت سخت تحریم ها بودیم که فقط در یک مرحله ۱۷۰۰ شی تاریخی را از آمریکا در زمان ترامپ بازگرداندیم. این اشیا بیش از ۸۴ سال بود که از کشور خارج شده بودند.
مونسان افزود: در دوران کرونا تاسیسات گردشگری ما حدود ۲۵۰۰۰ میلیارد تومان گرفتار خسارت شدند و باتوجه به تحریم ها دولت در وضعیت سختی به سر می برد که توانست به سختی مقداری منابع را تامین کند. تا حالا بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صاحبان تاسیسات گردشگری کمک شده، یک ردیف اعتباری حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان جهت پشتیبانی از واحدهای گردشگری و اقامتی امسال اختصاص یافته است.
وی افزود: گیلان با توجه به این همه موهبت یکی از قطب های گردشگری کشور است برای اینکه هم تاریخ و هم طبیعت دارد با وجود ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد، هنوز فرصت برای سرمایه گذاری است.




منبع:

1400/03/08
23:09:04
5.0 / 5
1043
تگهای خبر: اقامت , تاریخ , توریست , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری