نظر معاون گردشگری پس از بازدید از فرودگاه مهرآباد و راه آهن تهران:

مسافران پروتكلهای بهداشتی را رعایت كردند

مسافران پروتكلهای بهداشتی را رعایت كردند آثارنیوز: رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از فرودگاه مهرآباد و ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد و در جریان نحوه ارائه خدمات به مسافران و رعایت پروتکلهای بهداشتی قرار گرفت.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در این بازدید نظارتی با برخی از مسافران در پایانه های مسافری فرودگاه و راه آهن گفتگو کرد و در جریان چگونگی و میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی قرار گرفت.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن اشاره به رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی از جانب دستگاه هایی مثل فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافربری و همینطور مسافران، از نحوه رعایت پروتکلهای بهداشتی در نوروز ۱۴۰۰ ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بر مبنای بازدیدهای میدانی و گزارش های دریافتی، بیشتر مسافران و مردم در نوروز سال جاری پروتکلهای بهداشتی را رعایت کردند.
او اظهار نمود: تاکید ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هم ستاد ملی مقابله با کرونا پرهیز از سفرهای غیرضروری و هم حضور نیافتن در شهرهای قرمز و نارنجی بود که خوشبختانه تا کنون این مسائل به خوبی رعایت شده است.
تیموری ضمن اشاره به آخر موج اول تعطیلات نوروزی افزود: در بخش اول تعطیلات نوروزی شاهد این بودیم که مسافران به خوبی پروتکلهای بهداشتی را رعایت کردند تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود. در این میان تاسیسات گردشگری شامل هتل ها و مراکز مجاز اقامتی، رستوران ها، مجتمع های خدمات گردشگری بین راهی و... به خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری داشتند و تمام دستورالعمل های ابلاغی از جانب این ستاد به خوبی رعایت شد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در موج دوم تعطیلات نوروزی که مصادف با هفته دوم فروردین و هفته کاری است به نظر می آید بیشتر سفرها، کاری است و پیشبینی می شود حجم سفرها نسبت به موج اول تعطیلات کاهش پیدا کند. با این وجود رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی از جانب مسافران، تاسیسات گردشگری و هم شرکتهای هواپیمایی، ریلی و اتوبوس های برون شهری الزامی است.
در این بازدیدها، مدیران بخش های مختلف فرودگاه مهرآباد و راه آهن تهران با عرضه گزارش به رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به تشریح چگونگی رعایت پروتکلهای بهداشتی در این دو محل به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا پرداختند.
ابراز رضایت معاون گردشگری از میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی درحالی مطرح شده که سخنگوی وزارت بهداشت شنبه، ۷ فروردین ماه از کاهش میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور به ۵۷.۸۸ درصد اطلاع داد و اظهار داشت: این میزان از ۳۰ مهر ۱۳۹۹ تابحال پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها بوده است.
سیما سادات لاری همچین گفته است: استفاده از ماسک در پایانه های مسافربری کمترین میزان را داشته و این میزان هم از اواسط اسفند ۱۳۹۹ تا روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ گرفتار کاهش شدیدی شده است.




منبع:

1400/01/08
12:01:56
5.0 / 5
762
تگهای خبر: اقامت , بنا , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری