انتشار فراخوان دومین نمایشگاه نخ و نگاره

انتشار فراخوان دومین نمایشگاه نخ و نگاره فراخوان دومین نمایشگاه «نخ و نگاره هیما» منتشر گردید. آثار این نمایشگاه مقرر است شهریور ماه ۱۴۰۰ به معرض نمایش گذاشته شوند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، نمایشگاه «نخ و نگاره هیما» با تکیه بر پتانسیل آثار هنرمندان و پیشکسوتان دوخت های سنتی و کاربردی بودن این هنر برگزار می گردد و تلاش دارد از ظرفیت هنرمندان در سایر رشته های هنری مانند طراحی لباس، طراحی دوخت و زیورآلات سنتی استفاده کند؛ در همین راستا از همه هنرمندان رشته های طراحی لباس، دوخت و زیورآلات سنتی دعوت به همکاری کرده است.
به منظور فراهم کردن فرصت کافی برای خلق آثار جدید، فراخوان این دوره از نمایشگاه در پنج مرحله انجام می شود و آثار پذیرفته، شهریور ماه ۱۴۰۰ به معرض نمایش گذاشته می شوند.
عبدالمجید شریف زاده، رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی، در مراسم رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه نخ و نگاره برگزاری چنین نمایشگاه هایی را ایجاد فضایی برای تعامل هنرمندان دانست و در این مراسم ابراز امیدواری کرد که «این شرایط برای دیگر رشته های هنرهای سنتی هم ایجاد و شرایط خرید و فروش آثار هنرمندان مهیا شود. چونکه اگر برای هر کاری وجه اقتصادی آن در نظر گرفته نشود نتایج مطلوبی نخواهد داشت ازاین رو چگونگی حضور هنرمندان و انتقال آثار آنان به خارج از ایران به اعتلای هنر ایرانی و معرفی هنرمندان کشورمان کمک می نماید.»



هنرمندان علاقمند می توانند جهت شرکت در این فراخوان به آدرس سایت هیما himahandicraft.com، صفحه اینستاگرام نخ و نگار هیما @nakh.negareh.hima و صفحه اینستاگرام هیما @himahandicrafts رجوع کنند.
به قول زهرا عرب علیدوستی مدیر این نمایشگاه، پذیرش و داوری آثار از اول مرداد ماه و به صورت مجازی برگزار می گردد. هنرمندان متقاضی فرصت دارند آثار خویش را تا ۱۵ مرداد ماه به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال نمایند. داوری آثار در سه مرحله و از ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ انجام می شود. همینطور هنرمندان فرصت دارند اصل آثار خویش را از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه ارسال نمایند.
ارسال رزومه و تصویر هنرمندان به همراه آثار و مشخصات شامل نام و طراح اثر، تکنیک اجرا و مجری آن است.
رونمایی از دو اثر فاخر در این عرصه از دیگر برنامه ها در حاشیه دومین نمایشگاه نخ و نگاره هیما است.
آثاری که در اولین نمایشگاه نخ و نگاره حضور داشتند امکان شرکت باردیگر در دومین نمایشگاه را ندارند.
همینطور در حاشیه نمایشگاه پیش رو کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و هنرمندان به صورت زنده و از راه اینستاگرام نخ و نگاره هیما پخش می شود. این حرکت در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا است.
در مراسم اختتامیه که تاریخ آن متعاقبا اعلام می شود، کلیه شرکت کنندگان تقدیر می شوند. در عین حال به انتخاب داوران به پنج هنرمند پیشکسوت و پنج هنرمند برگزیده، تندیس نمایشگاه و جایزه اهدا می شود. همینطور به پنج هنرمندی که آثارشان در بخش طراحی لباس انتخاب می شود، لوح و تقدیر و تندیس نمایشگاه تعلق می گیرد.
اولین نمایشگاه نخ و نگاره به همت گروه هنرهای سنتی و صناعی هیما و پژوهشکده هنرهای سنتی در مرداد ماه ۱۳۹۹ در مجموعه فرهنگی و هنری نیاوران و با حضور ۴۶ هنرمند و ۱۷۲ اثر از دوخت های سنتی سراسر ایران برگزار شد.




منبع:

1399/12/06
13:57:59
0.0 / 5
1110
تگهای خبر: آموزش , تاریخ , تصویر , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری