پیشنهاد ایران برای سفر زمینی زوار به عربستان از راه عراق

پیشنهاد ایران برای سفر زمینی زوار به عربستان از راه عراق آثارنیوز: رئیس سازمان حج ایران در دیدار با مقامات حج عراق، برقراری شرایط سفر زمینی زوار ایرانی به عربستان بوسیله عراق را پیشنهاد کرد. طرف عراقی تحقق این شرایط را به موافقت عربستان منوط دانست.


به گزارش آثارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب - نماینده ولی فقیه در امور حج -، علی رضا رشیدیان - رئیس سازمان حج و زیارت - و حجج الاسلام والمسلمین سامی مسعودی و سید راضی الحسینی - رئیس و معاون شورای عالی حج و عمره عراق - در ادامه بلاتکلیفی حج ۱۴۰۰ و جهل از عربستان، برای هماهنگی و هم افزایی درباره حج آینده با یکدیگر گفت و گو کردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و تبادل تجربیات در مسائل مختلف حوزه های حج و عمره با سایر کشورها به ویژه کشور دوست و همسایه عراق اعلام نمود و گفت این همکاری ها به کارهای منظم و امضای تفاهم نامه بین دو کشور منجر شود.
او افزود: ما برای برگزاری همایش های مختلف در حوزه های حج، عمره و عتبات در فضای مجازی با حضور اندیشمندان و علمای کشورهای اسلامی آمادگی داریم.
وی باتوجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده است، داشتن اطلاعات درباره برنامه های حج آینده را مهم دانست و با یادآوری این که عربستان دراین زمینه تا حالا اطلاع رسانی نکرده است، اظهار نمود: تعاون و همکاری بین کشورهای اسلامی ثمرات ارزشمندی به دنبال دارد و در صورتیکه دولت عربستان اعلام آمادگی کند ما می توانیم ضمن ارتباط و گفت و گو با متفکران و شخصیت های جهان اسلام، نکات مورد نظر آنرا به کشور میزبان زوار سرزمین وحی منتقل نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین سامی مسعودی - رئیس شورای عالی حج و عمره عراق - برگزاری اینگونه نشست ها را در آگاهی از افکار و ایده هایی که می تواند به وحدت بخشی و افزایش اطلاعات مسؤولان و زوار حج منجر شود، مفید ارزیابی کرد.
او اظهار داشت: باید کنگره عظیم حج را به یک تجمع هدفمند و مردمی تبدیل نماییم تا امت اسلامی به سمت یک امت یکپارچه سوق یابد.
او از تبادل تجربیات دو کشور در حوزه های حج و عمره استقبال کرد و لزوم ارتباط با دیگر کشورهای اسلامی را درمورد حج آینده تصریح کرد و فضای مجازی را بستر مناسبی در این ارتباط دانست.
رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز در این جلسه مجازی، با اشاره به این که بلاتکلیفی درباب حج آینده برای برنامه های اجرائی حج مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: تعیین تکلیف موضوع حج در زمان مناسب یک ضرورت انکارناپذیر است.
رشیدیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل های بهداشتی را برای حوزه های مختلف همچون اسکان، تغذیه، حمل و نقل و... تهیه کرده و آمادگی دارد آنها را به طرف عراقی نیز ارائه کند.
وی همین طور به مشکلاتی که درباب محدودیت های پروازی در فرودگاه های عربستان وجود دارد، اشاره نمود و علاقه ایرانیها را برای سفر زمینی به سرزمین وحی بوسیله عراق و همراه با زیارت عتبات عالیات تصریح کرد که رئیس شورای عالی حج و عمره عراق از آن استقبال کرد و اظهار داشت: در صورت موافقت عربستان، ما آماده ایم که زمینه های این سفر را در عراق پیگیری نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین سید راضی الحسینی ـ معاون رئیس شورای عالی حج و عمره عراق ـ استمرار رایزنی ها و برگزاری همایش ها میان مجموعه های حج دو کشور و همین طور با مشارکت دیگر کشورها را در امتداد گسترش آگاهی ها درباب برگزاری حج خواهان شد و اظهار داشت: باتوجه به شرایط کنونی باید برای برگزاری درست این فریضه الهی برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این ارتباط تصویری پیشنهاد کرد که کمیسیون مشترکی از خبرگان و کارشناسان حج دو کشور تشکیل و از تجربیات طرفین برای برگزاری بهتر حج آینده و ارائه خدمات مطلوب به زوار استفاده گردد.




منبع:

1399/11/27
21:14:00
0.0 / 5
1068
تگهای خبر: پرواز , تصویر , خدمات , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری