مقررات جدید برای سفر به امارات

مقررات جدید برای سفر به امارات آثارنیوز: بعد از آن که وعده ازسرگیری صدور ویزای این کشور، به شکلی محدود برای شهروندان ایرانی داده شد، مقررات سفر به امارات نیز بروزرسانی شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، امارات اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۹ صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ۱۳ کشور مسلمان همچون ایران متوقف کرد. بعد از آن، رفت و آمد گردشگران رژیم اسرائیل به این کشور شروع شد. هرچند امارات ۲۹ دی ماه اعلام نمود که توافقِ لغو ویزا برای گردشگران اسرائیلی را به سبب کرونا تا ماه ژوئیه آتی (اوایل تابستان ۲۰۲۱) به حالت تعلیق درمی آورد.
در همان روزها، سیدمحمد حسینی ـ رئیس دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده ـ توئیت کرد که در پیگیری از مقام مسؤول وزارت خارجه امارات گفته شد که توقف صدور ویزا برای ۱۳ کشور اعلام شده، «موقتی» و تا «اطلاع ثانوی» است.
او حدود یک هفته پیش، در توئیت دیگری آگاهی داد که «خوشبختانه روادید امارات برای تجار و بازرگانان (که ثابت کنند برای تجارت می آیند) و کسانی که می خواهند خانواده هایشان را بیاورند صادر خواهد شد.» بعد در تکمیلِ این پیام، اعلام نمود که «در جریان جزئیات بیشتری نیست و از متقضیان ویزای امارات درخواست نمود چند روز را صبر کنند تا مقامات ذی ربط دستورالعمل ها را به آژانس های مسافرتی و دفاتر هواپیایی ابلاغ کنند». این پیام ها حاکی از این است که فعلا صدور ویزای توریستی برای شهروندان ایرانی متوقف است. برخی دانشجویان که از سفارتخانه بعضی کشورها در امارات برای ویزای تحصیلی نوبت مصاحبه گرفته اند، می گویند با وجود اعلام چنین خبری، اما همچنان موفق نشده اند ویزای توریستی این کشور را بگیرند.
با وجود این، امارات مقررات ورود به این کشور را برای آن دسته از شهروندان ایرانی که امکان سفر دارند، بروزرسانی کرده است. سفر به امارات همانند سایر کشورها به گواهی منفی تست کرونا مشروط شده است. شرکت های هواپیمایی امارات نیز بتازگی از کاهش زمان تست PCR از ۹۶ ساعت به ۷۲ ساعت پیش از پرواز آگاهی داده اند. این قانون از ۱۲ بهمن ماه به اجرا گذاشته شده که شامل پروازهای ترانزیتی هم می شود. این آزمایش باید در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گیرد و گواهی جواب منفی تست کرونا به زبان انگلیسی همراه مسافر باشد.
به مسافران امارات سفارش شده قبل از سفر برنامه Covid-۱۹ DXB Smart App در تلفن همراه هوشمند خود نصب کنند. همراه داشتن بیمه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت برای مسافرانی که ویزای توریستی دارند، نیز الزامی است.




منبع:

1399/11/17
13:42:30
0.0 / 5
1141
تگهای خبر: آموزش , بیمه , پرواز , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری