بازسازی و احیای قنات بهجت آباد

بازسازی و احیای قنات بهجت آباد به گزارش آثارنیوز معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 3 از مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد در این منطقه آگاهی داد و اظهار داشت: 11 قنات فعال منطقه شناسایی شده اند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، مهدی هوشیار با اشاره به اینکه مجموع خروجی هر یک از این قنات ها به بیش از هزار لیتر بر ثانیه می رسد، اضافه کرد: به همین علت احیا و مرمت آنها در سال های کم آبی تهران به یکی از شاخص ترین اقدامات شهرداری تبدیل گشته است.
وی از مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد در این منطقه آگاهی داد و اظهار نمود: قنات هایی که از منطقه ۳ عبور می کنند یا مظهر آنها در منطقه هستند به سبب اینکه سال ها بدون استفاده مانده اند گرفتار لطمه و مشکلات فراوانی شده اند.
هوشیار بیان کرد: لایروبی قنات ها و تعیین نقشه دقیق آنها از مهم ترین اقدامات ما برای احیای این قنات هاست برای اینکه برای آبیاری فضای سبز منطقه از آنها استفاده می شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ ابراز کرد: عملیات مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد به طول ۱۵۰۰ متر به مدت یک ماه اجرائی می شود.
طبق گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، از آنجایی که وجود قنات ها در راه ساخت وساز می تواند خطرساز باشد و موجب ریزش ساختمان شود، از طرفی گودبرداری در راه قنات موجب از بین رفتن و خشکیدن قنات ها و هرز رفتن آب در نقاط دیگر زمین می شود، شناسایی مسیر قنات ها کمک زیادی به احیای آنها می کند در همین راستا یکی از راه های شناخت سریع تر مسیر قنات ها استفاده از اطلاعات محلی و مردم بومی است.




منبع:

1399/11/07
23:34:09
0.0 / 5
1108
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری