بحران گردشگری در آفریقای جنوبی

بحران گردشگری در آفریقای جنوبی آثارنیوز: گردشگری آفریقای جنوبی همچنان بر اثر شیوع ویروس کرونا تحت فشار است و با اجرای محدودیت های جدید امیدها برای احیای باردیگر این گردشگری کمرنگ تر شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از دویچه وله، تنها چند روز قبل از شروع سال نو میلادی رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام نمود بار دیگر قرنطینه سراسری در کشور اجرا خواهد شد.
۷۲۲هزار شهروند آفریقای جنوبی که شغل هایی در رابطه با حوزه گردشگری دارند همچون افرادی بودند که باخبر شدن از این خبر برای شان خیلی مشکل بود. مدت کمی بود که این افراد بعد از ماه ها قرنطینه در کشور و محدودیت های مسافرتی به شغل های شان بازگشته بودند و حالا بار دیگر باید از آن دست می کشیدند. در اوایل ماه نوامبر مرزهای آفریقای جنوبی برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا به روی مسافران باز شده بود.
«لیزل متیوس» که یکی از مالکان آژانس های مسافرتی آفریقای جنوبی است می گوید: «شمار مسافران ورودی به کشور همچنان بسیار پایین است و این آمار به نسبت سال قبل تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.»
«متیوس» در چهارماهه نخست قرنطینه، تمام زمانش را صرف موکول کردن تاریخ رزروها از سال ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ کرده است.
«لینا هندریک» هم که مدیر یک مهمانخانه در شهر «کیپ» است می گوید به سبب قوانین سختگیرانه قرنطینه آفریقای جنوبی در اوایل ۲۰۲۰ حتی نتوانسته با کمک توریستهای داخلی درآمدی داشته باشد.
بگفته «هندریک» در وضعیت عادی بعد از ماه مارس شمار توریستهای خارجی این منطقه کاهش می یابد با این وجود گردشکران داخلی از این منطقه بازدید می کنند. اما در سال ۲۰۲۰ با وجود شیوع ویروس کرونا و به سبب قرنطینه برای ماه ها مردم در خانه های شان ماندند.
«هندریک» که با شنیدن خبر اجرای محدودیت های جدید کرونائی از تکرار شدن وضعیت سال قبل نگران است می گوید: «این وحشتناک است. روز بعد از اعلام خبر اجرای قرنطینه جدید، ما پنج مورد لغو رزرو داشتیم.»
آفریقای جنوبی همیشه بعنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان طی یک دهه اخیر شناخته شده است. خیلی از نشریه های گردشگری نام شهر «کیپ تاون» را بعنوان یکی از برترین نقاط جهان برای بازدید قرار داده اند.
با وجود ثبت آمار سالانه بیش از ۱۶ میلیون بازدیدکننده خارجی از این کشور طی سالهای اخیر (پیش از شیوع ویروس کرونا)، در سال ۲۰۱۷ سهم صنعت گردشگری آفریقای جنوبی در تولیدات ناخالص داخلی کشور ۲.۸ درصد اعلام گردید که این میزان از سهم کشاورزی و ماهیگیری کشور بیشتر است.




منبع:

1399/10/23
20:36:02
0.0 / 5
1276
تگهای خبر: تاریخ , توریست , صنعت گردشگری , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری