مدیركل میراث فرهنگی سمنان:

كارگروه ویژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشكیل می شود

كارگروه ویژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشكیل می شود به گزارش آثارنیوز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان درباره آخرین اقدامات ثبت ملی مجموعه تاریخی بسطام اظهار داشت: کارگروه تخصصی این مساله در استانداری تشکیل خواهد شد.



مهدی جمال در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در امتداد ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام در شرق استان سمنان، اشاره کرد: کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان شامل مجموعه تاریخی بسطام، امامزاده محمد (ع)، بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی تشکیل می شود.
وی با اعلان اینکه این کارگروه با محوریت پایگاه میراث فرهنگی بسطام در استانداری سمنان تشکیل خواهد شد تا از همه جوانب و نظرات بومی استفاده شود، بیان کرد: اقدامات اجرائی صورت گرفته از طرف اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان می بایست در سطحی بالاتر نیز پیگیری شود و بنا بر این کارگروه مذکور ایجاد می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اعلان اینکه ثبت یک اثر در لیست میراث جهانی یونسکو مستلزم هماهنگی و همکاری عملی بین دستگاه های متولی است، ابراز کرد: این کارگروه اهتمام دارد تا موانع پیش پای ثبت جهانی را برطرف کند.
جمال با اعلان اینکه برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام نشست هایی نیز با وزیر میراث فرهنگی برگزار و برنامه هایی پیش بینی شده است، اظهار داشت: باید این ثبت با همراهی همه دستگاه های اجرائی و ذی ربط و البته مردم باشد تا از برکات آن به خصوص در حوزه گردشگری و تاریخی بهره مند شویم.


منبع:

1399/10/14
01:15:27
0.0 / 5
1174
تگهای خبر: بنا , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری