وزیر میراث فرهنگی خبر داد:

۳۲۰ پروژه گردشگری در كشور افتتاح می شود

۳۲۰ پروژه گردشگری در كشور افتتاح می شود به گزارش آثارنیوز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ساخت 2 هتل 5 ستاره در قزوین آگاهی داد و اظهار داشت: به زودی 320 پروژه گردشگری در کشور توسط رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علی اصغر مونسان ظهر امروز در مسافرت یک روزه خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران از ساخت ۱۸ هتل آگاهی داد و اظهار نمود: ۲ هتل ۵ ستاره نیز که تابحال در این استان وجود نداشته در حال ساخت است.
وی با اعلان اینکه برنامه ریزی خوبی برای محورهای گردشگری در کشور در حال انجام می باشد، اضافه کرد: قزوین یک روزی محل عبور و مرور بود اما باید به یک مقصد گردشگری برای بازار هدف پیرامونی خود تبدیل گردد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب از تصویب طرح جامع گردشگری کشور پس از مدتها کش و قوس در دولت آگاهی داد و اظهار داشت: در این طرح برای تمام دستگاه های اجرائی احکام خوبی دیده شده است.
وی افزود: به زودی سند اقدام ملی گردشگری که اکشن پلان های گردشگری را به ریز مشخص می کند آماده خواهد شد و زمینه رونق توریست را فراهم خواهدنمود.
مونسان افزود: در بخش صنایع دستی از شروع دولت دوازدهم طرح تجاری سازی را شروع کردیم و سعی کردیم روی برند سازی و طراحی های مبتنی بر سلیقه بازار و مشتری و به روز کردن صنایع دستی متمرکز شویم.
وی افزود: این اقدام منجر به این شد که به صورت رسمی و غیر رسمی حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی در کشور داشته باشیم و امیدواریم این رقم به عدد ۲ میلیارد دلار منتهی شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی به زودی توسط دست رئیس جمهور افتتاح می شود، عنوان کرد: بودجه بسیار کمی در اختیار میراث است اما توانسته ایم از اقتصاد مردمی کمک بگیریم و با مشارکت بخش خصوصی به دنبال حفظ بخش تاریخی هستیم.
وی افزود: در بخش گردشگری تا پیش از کرونا روند خوبی داشتیم و در سال ۲۰۱۹ بعنوان دومین کشور رشد در گردشگری جهان شناخته شدیم و آمار گردشگران ما از ۸ میلیون عبور کرد اما کرونا این روند را متوقف کرد.
مونسان در آخر با اعلان اینکه ۱۳۷ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری در کشور در حال اجراست تصریح کرد: از شروع این دولت تا به امروز ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه به پایان رسیده است.



منبع:

1399/10/09
00:05:17
0.0 / 5
1082
تگهای خبر: تاریخ , توریست , زمینه , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری