مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد؛

آمادگی بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه های گردشگری

آمادگی بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه های گردشگری به گزارش آثارنیوز مدیرکل تبلیغات گردشگری اظهار داشت: پیرو برگزاری نشست سیاست گذاری نمایشگاه های خارجی و مصوبات اجرائی مربوطه، زمینه حضور مجازی فعالان بخش خصوصی درنمایشگاه های بین المللی پیش رو برقرار شد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، محمد قاسمی، عنوان کرد: با برگزاری «نشست هم اندیشی شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی» که با هدف تصمیم گیری پیرامون شرکت در نمایشگاه های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان کلیه تشکل های گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی گردشگری تشکیل شد و بر مبنای استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور؛ زمینه لازم جهت حضور مجازی فعالین بخش خصوصی در نمایشگاه های خارجی پیش رو فراهم آمد.
وی اضافه کرد: با عنایت به این که برگزاری نمایشگاه های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتاً جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده جهت دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار «آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه های مجازی» ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالین بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار می شود. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همینطور امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه ها می توانند جهت معرفی محصولات و ظرفیت های خود از آن بهره بگیرند به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.
قاسمی با اشاره به اینکه استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در مورد امکان مشارکت غرفه داران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد، آنگونه که در نمایشگاه های فیزیکی پیشین در چارچوب پاویون ملی صورت می پذیرفت، نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ خاطرنشان کرد: بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین تحت نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همینطور از همکاری مستمر وزارت گردشگری، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران به منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم آوردن امکانات مورد نیاز جهت حضور مجازی فعالین بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو اطلاع داد.
قاسمی در ادامه اضافه کرد: بنا بر مصوبات «شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی» مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بین المللی یاد شده، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تأیید ستاد ملی کرونا در اسفند ماه سالجاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد؛ استفاده گردد و راه اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه های مجازی بین المللی می تواند یکی از اقدامات تضمین کننده رونق گردشگری بین المللی کشور بعد از فروکش کردن بیماری کرونا باشد؛ چون که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می کند بلکه موجب می شود تا نام ایران بعنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.


منبع:

1399/09/27
11:11:40
5.0 / 5
1194
تگهای خبر: بنا , خدمات , راه اندازی , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری