نشست تدوین سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی انجام شد

نشست تدوین سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی انجام شد نشست تدوین سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرا شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نشست تدوین سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی با هدف تشریح روند تدوین این سند و دریافت نقطه نظرهای کارشناسی با حضور رئیس مجتمع پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اعضا ستادی به شکل حضوری و اعضای مراکز استانی به شکل مجازی اجرا شد.
محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه که در دفتر این معاونت برگزار شد، با اشاره به اهمیت تهیه این سند و موضوع یکپارچگی تهدیدات میراث فرهنگی اظهار داشت: «با توجه به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در ستاد و مراکز استانی و هماهنگی های انجام شده با دانشگاه صنعتی مالک اشتر باید تلاش نماییم هر چه زودتر با برگزاری جلسات منظم این سند تدوین شود.»
محمدعلی نکویی رئیس مجتمع پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر با تاکید بر سیاست گذاری پدافند غیرعامل بر دو موضوع حفاظت از زیرساخت های حیاتی و تاب آوری اشاره کرد: «در تدوین سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید سیاست گذاری ها با ارائه راهکار همراه باشد.»
او شبکه زیرساخت ها را مهم دانست و اضافه کرد: «در پدافند غیرعامل تهدیدات ترکیبی مهمست و نمی توان به صورت مجزا آنها را در نظر گرفت. باید تهدیدها را پذیرفت و ظرفیت های لازم را پیش بینی نمود تا در مواجهه با هر نوع اختلال تطبیق پذیری و راه کار لازم را داشته باشیم.»
مهدی نوری مدیر پژوهشکده حفاظت از زیرساخت های حیاتی مجتمع پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز که به شکل مجازی در این جلسه حضور داشت به ارائه تعاریف سند راهبردی، سند استراتژیک پدافند غیرعامل و سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هرم برنامه ریزی راهبردی را که شامل ماموریت، چشم انداز، اهداف، استراتژی ها، تاکتیک ها، برنامه های عملیاتی و ارزیابی و کنترل است، پرداخت.
او برنامه راهبردی و محیط سازمان را در دو بعد داخلی با نقاط قوت و ضعف خارجی در چارچوب فرصت و تهدید مورد بررسی قرار داد و پروسه تدوین سند استراتژیک را برمبنای مدل سوات تشریح نمود.
پیچیدگی و تغییرات تهدیدات به لحاظ محتوا و کیفیت، ضرورت بازنگری سند در مقاطع مختلف، تهیه پیش نویس و ارسال به اعضا برای اعلام نظر و ارائه پیشنهادها، دارایی شناسی و… و. از موارد اعلامی در این جلسه بود.

1399/08/09
23:37:43
5.0 / 5
1572
تگهای خبر: بنا , صنایع دستی , فرهنگ , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری