نمایش مجسمه های تاریخی بعد از چندین دهه

نمایش مجسمه های تاریخی بعد از چندین دهه آثارنیوز: مجموعه‎ ای از مجسمه های نفیس تاریخی كه برای دهه های متوالی در انبار و به دور از انظار عمومی نگهداری می شدند، برای عموم مردم در شهر رم به معرض نمایش گذاشته شدند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، سردیس هایی از فرمانروایان رومی و یک کتیبه باستانی یونانی که حدود ۲۵۰۰ سال پیش حکاکی شده است فقط نمونه هایی از ۹۲ اثری هستند که حالا در شهر «رم» واقع در ایتالیا به معرض نمایش گذاشته شده اند.
این مجموعه آثار مرمری به خانواده اشرافی «تورلونیا» تعلق دارند و بخش کوچکی از ۶۲۰ مجسمه ای محسوب می شوند که در این مجموعه خصوصی نگهداری می شوند.
گمان می رود این مجموعه آثار بزرگترین مجموعه خصوصی در نوع خود در جهان باشد.
«سالواتور ستی» تاریخدان هنر و مسوول برگزاری این نمایشگاه می گوید: « نمایش باردیگر این مجموعه بی نظیر یک رویداد بسیار مهم می باشد... زمانی که برای اولین بار این آثار را از نزدیک دیدم بسیار احساساتی شدم چونکه درباره خیلی از این آثار در کتاب ها خوانده بودم، اما هیچ وقت آنها را ندیده بودم.»
در میان آثار این نمایشگاه، فواره ای با حکاکی های یونان باستان قرار دارد که احتمال داده می شود زمانی در باغ ‍ «ژولیوس سزار» قرار داشته است.
خیلی از آثار این مجموعه طی سال های گذشته مورد مرمت قرار گرفته اند که همچون این آثار به مجسمه بز می توان اشاره نمود که بدنه آن به قرن نخست میلادی متعلق می باشد اما سر آن در قرن ۱۷ میلادی توسط «برنینی» مسجمه ساز مشهور ایتالیایی ساخته شده است.
قرار بود نمایشگاه «مرمرهای تورلونیا» در ماه آوریل شروع به کار کند اما به سبب شیوع ویروس کرونا تاریخ افتتاح این نمایشگاه به تعویق افتاد. فعالیت این نمایشگاه که در شهر «رم» برگزار شده است تا ژوئن ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و انتظار می رود قبل از آنکه برای همیشه به ایتالیا بازگردانده شود دست کم در یک کشور اروپایی و یک دفعه در ایالات متحده به معرض نمایش گذاشته شود.




منبع:

1399/07/27
12:45:26
5.0 / 5
1762
تگهای خبر: باستانی , تاریخ , كتاب , كتیبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری