آغاز عملیات بازسازی عمارت تاریخی باغشمال تا ۳ هفته آینده

آغاز عملیات بازسازی عمارت تاریخی باغشمال تا ۳ هفته آینده آذربایجان شرقی شهردار تبریز اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، عملیات اجرایی بازسازی عمارت تاریخی باغشمال تا سه هفته آینده شروع می شود.


ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از پارک باغشمال، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تداوم عملیات راه اندازی پارک باغشمال، اعلام نمود: نقشه های زیرساختی پروژه باغشمال آماده بوده و عملیات اجرایی بخش های مختلف شروع شده است.

وی اضافه کرد: در ساخت و نصب نیمکت ها، پایه چراغ ها و آبخوری ها از مصالح متفاوت و ویژه همچون قطعات سنگی استفاده می شود.

وی در مورد بازسازی عمارت تاریخی باغشمال در این پارک، خاطرنشان کرد: تحویل نقشه اجرایی و انتخاب پیمانکار این ساختمان هفته آینده انجام می شود تا در ادامه بتوانیم طی دو، سه هفته آینده عملیات اجرایی این ساختمان را شروع نماییم.

شهین باهر افزود: طی بازدیدی که از پارک باغشمال داشتیم، انتخاب مصالح و نحوه اجرا بررسی گردید.

وی با بیان این که قسمتی از دیوار حد جنوبی پارک به خاطر پل ارتش جابجا و عقب کشی شده است، اظهار داشت: مبحث نخاله برداری و آماده سازی سالن ها در حال انجام می باشد و با بازدید هفته به هفته و مستمر تلاش داریم تا بزودی راه اندازی این پارک را تمام نماییم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی ادامه داد: مبحث زیرساخت ها در پارک باغشمال رو به اتمام است و تلاش می نماییم بزودی وارد فاز اجرایی شده و عملیات اجرایی مسیرها و پیاده روها را هم شروع نماییم.

شهردار تبریز در مورد جابجایی برخی از درختان این پارک، اظهار داشت: درختان حد جنوبی جابه جا شده و در خود پارک باغشمال کاشت شده است.




1399/07/11
13:44:49
5.0 / 5
1649
تگهای خبر: تاریخ , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری