تخریب سازه ای غیرمجاز در بافت جهانی یزد

تخریب سازه ای غیرمجاز در بافت جهانی یزد به گزارش آثارنیوز یزد فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی یزد از تخریب یك سازه در بافت جهانی این شهر آگاهی داد و اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در این بافت رفع تخلف و سازه ی به وجود آمده تخریب شد.


سرهنگ «مهدی رحیم زاده» از پیگیری و رفع تخلف ساخت و ساز غیرمجاز یک ساختمان در حریم بافت تاریخی از طرف یگان حفاظت آگاهی داد و اظهار نمود: مالک این ساختمان، بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی و در حریم بافت تاریخی مبادرت به ساخت و ساز و اجرای سقف با تیرآهن کرده و با وجود اخطارهای پی در پی همچنان به ساخت ادامه داده بودند.
وی با اشاره به این که بعضی از مالکان سازه ها و بناهای تاریخی ضمن ساخت و سازهای نامتعارف به اخطارهای مکرر اداره کل میراث فرهنگی توجهی نمی کنند، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه برای هر نوع تخریب غیرقابل جبران، دخل و تصرف و برهم زدن یکپارچگی در محدوده بافت تاریخی از وظایف اصلی این اداره کل بشمار می رود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به این که بافت تاریخی یزد در دنیا منحصر به فرد است، اظهار داشت: شایسته است این بافت تاریخی، منسجم و دست نخورده بماند، ضمن این که اقدامات مرمتی و اجرایی در این بافت باارزش باید با کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی صورت گیرد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، رحیم زاده در آخر اشاره کرد: طبق ضوابط میراث فرهنگی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بافت تاریخی جلوگیری و با مالک برخورد می شود.




منبع:

1399/06/23
13:22:21
5.0 / 5
2109
تگهای خبر: بنا , تاریخ , فرهنگ , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری