معاون گردشگری تاكید كرد؛

برگزاری برنامه های هفته گردشگری به صورت مجازی و در فضاهای باز

برگزاری برنامه های هفته گردشگری به صورت مجازی و در فضاهای باز به گزارش آثارنیوز معاون گردشگری با تاكید بر رعایت پروتكل های بهداشتی در برنامه های هفته گردشگری بیان كرد: برنامه ها باید به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضاهای باز اجرا شود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، وبینار ولی تیموری با مدیران کل استانی به مناسبت در پیش رو بودن هفته گردشگری قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه ۹۹ در سالن خلیج فارس اجرا شد.
در ابتدا ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ۲۷ سپتامبر مصادف با ششم مهرماه که در تقویم جهانی به نام روز جهانی گردشگری ثبت شده است، بیان کرد: «همه ساله تمامی کشورها با مغتنم شمردن این روز مبادرت به اجرایی کردن قسمتی از اهداف گردشگری خود می کنند و گفتمان سازی، معرفی و ترویج جاذبه های گردشگری از اهداف قابل پیگیری در این روز است.»
او با اشاره به اهمیت نقش رایزنان فرهنگی و سفارتخانه ها در این ایام، بیان کرد: «با توجه به اینکه گردشگری تنها در ابعاد داخلی قابل تعریف نیست رایزنان فرهنگی و سفارتخانه ها نیز در این روز برنامه هایی را با موضوع گردشگری در کشورهای مقصد برگزار می کنند که این برنامه ها در معرفی جاذبه های گردشگری کشور مثمرثمر خواهد بود.»
تیموری تجلیل از فعالان گردشگری در طول یکسال گذشته را از دیگر اقدامات اجرایی در این روز عنوان نمود و با اشاره به اعلام شعار جهانی از طرف سازمان جهانی گردشگری اضافه کرد: «گردشگری و توسعه روستایی، شعاری است که برای امسال نامگذاری شده و در معاونت گردشگری نیز حجم کارهایی که در حوزه گردشگری روستایی انجام شده قابل توجه است. در سال پیش رو تمام تلاشمان بر این است که با رفع خلاءهای موجود به سطحی استاندارد در این عرصه برسیم. باتوجه به شعار امسال به دنبال اهمیت بیشتر نسبت به مقوله توسعه گردشگری در روستاها و نواحی کم برخوردار خواهیم بود.»
او با اشاره به شیوع بحران کرونا هفته گردشگری را فرصتی مغتنم برای بازگرداندن گردشگری به جامعه عنوان نمود و اضافه کرد: «از این بهانه باید حداکثر استفاده را ببریم و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در صدا و سیما، رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی امید، نشاط و طراوت را به گردشگری بازگردانیم.»
تیموری درباب برگزاری مراسم مربوط به این ایام، اشاره کرد: «با توجه به شرایط خاص امسال استانها با ابتکار عمل و خلاقیت باید این روز را به شکلی ارج نهند که منافاتی با اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا پیش نیاید. رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری مراسم به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضاهای باز موارد حائز اهمیتی هستند که باید مورد توجه تمامی استانها قرار گیرند. رعایت نکردن این نکات می تواند به ابعاد منفی شود.»
او با اشاره به اینکه برجسته کردن کارهای صورت گرفته در حوزه گردشگری بیان کننده این است که گردشگری زنده و پویا است اضافه کرد: «گردشگری باتوجه به ابعاد داخلی و خارجی که در اختیار دارد یکی از اهرم هایی است که می تواند سبب احیا و بازیابی اقتصاد جهانی باشد. در عرصه جهانی روی این مساله فکر می کنند و ما نیز در کوشش برای اثبات این جنبه گردشگری هستیم.»
معاون گردشگری به جلسات برگزار شده وزیر با دکتر نمکی اشاره نمود و اظهار داشت: «با برگزاری این جلسات محدودیت ها برای انجام سفر به حداقل رسیده است. وزارت بهداشت مخالف سفر نیست آنچه که مورد مخالفت این وزارتخانه است سفرهای بی برنامه و بدون نظارت است. سفرهایی که در قالب تور و با نظارت وزارت گردشگری انجام می شود، لطمه زا نخواهد بود. با سپردن سفرها به آژانس های مسافرتی و مراکز اقامتی مجاز، ایمنی تضمین و نگرانی ستاد ملی مقابله با کرونا برطرف می شود.»
تیموری با اشاره به یک میلیون و سیصد هزار شاغل در حوزه گردشگری ایران که توسط شورای جهانی سفر اعلام شده است، اظهار داشت: «این تعداد به اضافه خانوارهای آنها جمعیت قابل توجهی را شامل می شود که بوسیله حوزه گردشگری ارتزاق می کنند. در شرایط کنونی و بحرانی که با آن مواجه هستیم این مساله می تواند در تصمیم گیری ها تأثیرگذار باشد.»
معاون گردشگری در ادامه به از دست رفتن فرصت شش ماهه اول سال اشاره نمود و اضافه کرد: «تعداد سفرها در طول این مدت به صورت حداقلی صورت گرفت. در نیمه دوم سال با ایجاد انگیزه و تنوع در بازاریابی و محصولات گردشگری باید گردشگری داخلی حفظ شود. تعطیلی دانشگاه ها و بسته بودن مرزها ظرفیت هایی هستند که با برنامه ریزی و مدیریت علمی می تواند این بازار نیمه جان را التیام دهد.»
او اشاره کرد: «دفاتر تخصصی ما برای ایام هفته گردشگری سفرهای متنوعی را در سطوح ملی و استانی برنامه ریزی کرده اند. همین طور در سطح ستادی تاکیدمان این است که دفاتر چندگانه برنامه های خودرا داشته باشند و برای خروج از رکود با مراکز دانشگاهی، علمی، تشکل ها و بخش خصوصی برنامه های مشارکتی ترتیب داده شود.»
تیموری با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار روز ملی گردشگری در تقویم رسمی کشور درج شده است، اضافه کرد: «باید از این فرصت برای معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری به خوبی استفاده گردد. برند و شعار ملی گردشگری و سند توسعه گردشگری نیز که برای نخستین بار آماده شده اند باید مورد توجه قرار گیرد.»
او با اعلان اینکه روز گذشته احکام سند توسعه گردشگری توسط معاون اول رئیس جمهور به تمامی دستگاه ها ابلاغ گردید، اضافه کرد: «با توجه به اینکه تکالیفی در سطح استانها در نظر گرفته شده است باید از فرصت هفته جهانی برای معرفی سند توسعه گردشگری استفاده گردد.»
معاون گردشگری به بسته سوم حمایتی از حوزه گردشگری اشاره نمود و اظهار داشت: «در این خصوص توافقات نهایی صورت گرفته و این بسته حمایتی در حال نهایی شدن است که به زودی شرایط و زمان ثبت نام آن اعلام می شود. همین طور بازپرداخت وام های اعطا شده تا آخر سال به تعویق افتاد.»


منبع:

1399/06/20
22:34:49
5.0 / 5
1833
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری