وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛

معافیت تولیدكنندگان صنایع دستی از پرداخت مالیات ادامه دارد

معافیت تولیدكنندگان صنایع دستی از پرداخت مالیات ادامه دارد به گزارش آثارنیوز علی اصغر مونسان اظهار داشت: در جلسه كمیسیون اقتصادی هیئت دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات های مستقیم به قوت خود باقی ماند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی بیان نمود: بر مبنای ماده ۱۴۲ قانون مالیات های مستقیم، درآمد کارگاه های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت های تعاونی و اتحادیه های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات، معاف هستند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در شهریور سال قبل پیش نویس لایحه اصلاح معافیت های مالیاتی مستقیم توسط سازمان امور مالیاتی تهیه و به کمیسیون اقتصادی هیئت دولت ارسال شد تا ماده ۱۴۲ قانون مالیات های مستقیم حذف شود، بدین منظور برای حذف نشدن آن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی هایی انجام دادیم. همینطور با وزیر اقتصاد و امور دارایی و معاون اول رئیس جمهوری در این حوزه مکاتبه کردیم.
وی اضافه کرد: معاون صنایع دستی در جلسه ای که با معاون حقوقی و معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، مراتب اعتراض خویش را نسبت به حذف ماده ۱۴۲ اعلام نمود و قرار شد در پیش نویس موردنظر، معافیت ماده ۱۴۲ به قوت خود باقی بماند، بدین منظور سازمان امور مالیاتی متن پیش نویس لایحه خویش را برای اشخاص حقیقی تا سقف ۲ میلیارد ریال درآمد سالانه اصلاح کند.
مونسان اظهار داشت: بعد از برگزاری نشست های مختلف کارشناسی و با تلاشهای مستمر و پیگیری های جدی معاونت صنایع دستی، بامداد امروز در جلسه کمیسیون اقتصادی هیئت دولت مصوب شد تا معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات های مستقیم به قوت خود باقی بماند، این مورد از مطالبات اصلی و دغدغه های جدی ذی نفعان حوزه صنایع دستی کشور بوده و پرداختن به آن از اولویت های وزارتخانه است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: خوشبختانه با تصویب این مصوبه دغدغه کارگاه های تولیدی صنایع دستی برطرف می شود. همینطور با عنایت به این که در سال جهش تولید قرار داریم، پرداختن به موضوعات صنایع دستی و رفع مشکلات هنرمندان و صنعتگران بخصوص در دوران کرونا جز اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.


منبع:

1399/06/12
08:21:20
5.0 / 5
1957
تگهای خبر: بنا , حقوقی , شركت , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری