در خانه شاملو چه خبر است؟

در خانه شاملو چه خبر است؟ به گزارش آثارنیوز همسایه ها پنجره های بدون چهارچوب طبقات دوم و سوم را نشان می دهند، رنگِ سفید دیوارهای داخل خانه تبدیل گشته اند به سیاهی آجرهایی كه پایه خانه را محكم كرده اند و حالا از رازی مگو در خانه شاملو خبر می دهند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، ساکنان خیابان ویلا و کوچه خسرو از تغییرات نامحسوسی که به مرور برای خانه شاملو در حال رخ دادن است، نگرانند؛ از جرز دیوارهای اتاق های رو به کوچه خسرو که در حال نازک شدن اند و احتمال ها را برای همان حرف ِ یک سال قبل شان تقویت می کنند؛ «مالک مجوز گودبرداری خانه «شاملو» را گرفته» و شاید این راهی برای رسیدن به اجرایی شدن همان مجوز باشد.
حدود ۱۵ ماه از انتشار اولین خبرها درباره رایزنی های مالک خانه شاملو در خیابان نجات اللهی (ویلا) نبش کوچه خسرو می گذرد؛ رایزنی هایی که در مقطعی به نظر می رسید به نتیجه رسیده اند و حتی شهرداری مجوز گودبرداری خانه را هم صادر کرده بود، آن هم برخلاف درخواستی که در همان زمان میراث فرهنگی استان تهران از شهرداری در خصوص پیشگیری از تخریب خانه کرده بود. آنها معتقد بودند خانه نه فقط به خاطر نسبتش با یک شاعر، بلکه به علت ارزش های معماری اش واجد ثبت است و باید حفظ شود.
خانه مدت هاست به جز در ورودی که همیشه با قفل و زنجیر بسته است، هیچ چهارچوب و در و پنجره دیگری هم ندارد. زباله ها درون خانه پراکنده اند و می توان گفت این بنای تاریخی را با زباله پر کرده اند.


اما پیگیری های رسانه ها و فعالان میراثی برای حفاظت از این خانه تاریخی هرچند نخست قول و قرارهایی را برای ثبت ملی خانه مطرح نمود، اما از نقطه ای به بعد پیشنهادهایی را از جانب متولیان میراث فرهنگی کشور برای حفاظت از این خانه به دنبال داشت.
ساکنان محلی معتقدند جرزهای خانه به مرور در حال تراشیده شدن است


منبع:

1399/05/27
22:00:56
5.0 / 5
2143
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری