مدیركل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری:

سامانه آموزش مجازی گردشگری افتتاح شد

سامانه آموزش مجازی گردشگری افتتاح شد به گزارش آثارنیوز مدیركل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری از طریق اندازی سامانه یكپارچه آموزش مجازی گردشگری اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زاهد شفیعی اظهار داشت: با عنایت به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تمرکز بر آموزش های مجازی در شرایط شیوع کرونا، راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار این معاونت قرار گرفت تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای کلیه فراگیران از سراسر کشور و هم اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم گردد. ازاین رو الان دوره های کوتاه مدت گردشگری همچون راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت گردی، زمین ـ گردشگری و مدیریت فنی بند «ب» به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است.
او با اشاره به اینکه آموزش مقوله ای تعطیل نشدنی، مستمر و پویاست و لزوم دارد در تمام شرایط حفظ و برقرار باشد، اضافه کرد: آموزش گردشگری از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیازمند به همگام سازی و بازبینی مهارت ها وآموخته های خود حتی در شرایط غیرعادی وحادی مانند انتشار کرونا است.
شفیعی افزود: استفاده از فرصت ها و امکانات ارتباطی از راه دور همواره مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوری های نو ترغیب کرده است، لیکن به دنبال شیوع کرونا و لزوم پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضاهای بسته و محدود و هم التزام به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تسریع در بهره گیری از آموزش های مجازی را تشدید کرده است و همینطور انگیزه و اهداف دیگری نظیر لزوم توزیع امکانات و فرصت های علمی و هم رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمام مناطق برخوردار و کمتر برخوردار کشور را مضاعف کرده است.
وی اظهار داشت: در این راستا در دفتر مطالعات آموزش گردشگری تلاش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعه آموزش گردشگری تبدیل گردد و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرآیند آموزش گردشگری را توسعه یابد و در روزهایی که فعالان گردشگری به دلیل مشکلات پیش آمده و منع سفر عملا امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، چارچوبی قابل قبول و راهگشا برای آموزش علاقمندان صنعت توریسم از یک سو و فعالان این صنعت از طرفی فراهم آید.
مدیر کل آموزش و مطالعات گردشگری اضافه کرد: بر این اساس برنامه ریزی لازم به عمل آمد تا دوره های آموزشی کوتاه مدت گردشگری به صورت مجازی و در چارچوب یک پلت فرم واحد برگزار گردد و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرآیند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش صورت گیرد.
شفیعی با اشاره به اینکه بعد از برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های گسترده، پلت فرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راه اندازی و به جامعه‌ی گردشگری کشور عرضه شد، اظهار داشت: با عنایت به فقدان تجربه منسجم آموزش گردشگری در کشور و نظر به مشکلات مالی موسسات آموزشی ناشی ازتوسعه بیماری کرونا، تلاش شد که این پلت فرم در ساده ترین و کاربردی ترین فرمت ممکن تهیه و شرایطی مهیا شود تا در قالب سامانه، تسهیلات لازم برای آموزش مدیران موسسات آموزشی گردشگری فراهم آید تا ازاین رو امکان دسترسی علاقمندان و فعالان گردشگری در اقصی نقاط کشور به خدمات آموزشی مذکور ایجاد شود.
وی افزود: خوشبختانه بستر یاد شده در نخستین ماه فعالیت، موفقیت قابل توجهی را به دست آورد و در انتها هفته اول تیر ماه در حالیکه تنها کمی بیشتر از یک ماه از فعالیت سامانه می گذرد، ۹۴ کلاس آموزش مجازی (دوره های کوتاه مدت گردشگری و توانمندسازی) در ۲۲ استان و توسط ۳۶ موسسه‌ی آموزشی برگزار شده است.
مدیرکل آموزش گردشگری اظهار داشت: برگزاری این دوره ها در استان های کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در نخستین ماه راه اندازی سامانه، نشانه نیاز و علاقه موجود برای آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو وموفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن تمام فعالان گردشگری از طرفی است.
شفیعی بیان نمود: در نهایت و با عنایت به این که رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراک گذاری امکانات و فرصت های آموزش گردشگری در سراسر کشور همچون سیاست های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می آید، بنابراین بهره گیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانه قرار داده شرایط دسترسی علاقمندان صنعت توریسم به آخرین اطلاعات در زمینه گردشگری را فراهم آورده است.



1399/04/10
13:34:55
5.0 / 5
2602
تگهای خبر: آموزش , بنا , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری