همزمان با روز صنایع دستی عنوان شد:

تاكید یك هنرمند سفال و سرامیك بر ضرورت حذف واسطه ها از بازار صنایع دستی

تاكید یك هنرمند سفال و سرامیك بر ضرورت حذف واسطه ها از بازار صنایع دستی به گزارش آثارنیوز سمنان یك هنرمند برجسته سفال و سرامیك اعتقاد دارد كه ایجاد نمایشگاه دائمی و فروشگاه صنایع دستی به حذف واسطه ها از بازار صنایع دستی و بهره مندی بیشتر هنرمندان این حوزه كمك می نماید.


مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان 20 خرداد همزمان با روز صنایع دستی در بازدید از کارگاه های هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمنان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: صنایع دستی زمینه ساز رونق تولید و رشد اقتصاد درون زا و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.
وی با تاکید بر ساماندهی تولید و فروش صنایع دستی، خواهان همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه نظارت بر فروشندگان صنایع دستی شد و تصریح کرد: باید محصولات هنرمندان بدون افزایش قیمت غیر واقعی به دست مردم برسد.
جمال با تاکید بر اهمیت برندسازی و خلاقیت در حوزه صنایع دستی، اظهار داشت: بسته بندی صنایع دستی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و منجر به برند سازی و افزایش فروش تولیدات می شود.
این مدیر اجرایی خواهان برگزاری دوره های آموزشی بسته بندی صنایع دستی با استفاده از تجربیات هنرمندان با سابقه فعالیت در این حوزه شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان آموزش را از ارکان مهم رونق صنایع دستی برشمرد و اضافه کرد: توجه به آموزش هنرمندان و علاقمندان و آشناسازی مردم با تولیدات داخلی، زمینه ساز تولید بیشتر و رونق صنایع دستی است.
وی یادآوری کرد: پنج هزار و 400 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان در 42 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
ناصر نیاکان از هنرمندان برجسته سفال و سرامیک استان سمنان هم در این دیدار اظهار داشت: در گذشته قیمت مواد اولیه پایین و تولید و عرضه زیاد بود.
این هنرمند شاخص سمنانی اضافه کرد: هم اکنون، افزایش قیمت مواد اولیه و ثابت بودن مقدار تولید، افزایش قیمت تولیدات را به دنبال دارد.
مدیر کارگاه سفال و سرامیک نادر با اشاره به اینکه در سال های گذشته تولیدات صنایع دستی وی به کشورهای آلمان، کانادا، روسیه، اسکاندیناوی صادر می شد، اظهار داشت: وجود مکانی خاص بعنوان فروشگاه صنایع دستی منجر به فروش بیشتر تولیدات صنایع دستی در استان و برند سازی محصولات و حذف واسطه ها می شود.
نیاکان که بیشتر از 25 سال سابقه فعالیت در عرصه صنایع دستی است اظهار داشت: محصولات صنایع دستی کارگاه وی در زمینه های سفال دست ساز، سرامیک و چینی سنتی منقوش است.
وی با اشاره به اینکه افراد مشغول در کارگاه وی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اضافه کرد: محصولات کارگاه ما بیشتر از پنج هزار نمونه هستند
وی با اشاره به اینکه در ابتدا به صورت انفرادی فعالیت نموده و به مرور فعالیت خویش را به صورت کارگاهی ادامه داده تصریح کرد: در این سال ها هنرجویان بسیاری در این کارگاه آموزش داده شدند.
گفتنی است: آثار نیاکان به علت تولید و اشتغال و فروش و تداوم در کار و برخورداری از بازار فروش قابل توجه، در استان سمنان شناخته شده است.



1399/03/21
11:34:38
5.0 / 5
2672
تگهای خبر: آموزش , زمینه , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری