خزانه دار جامعه هتلداران كشور:

خدمات بیمه بیكاری فعالان گردشگری كفاف حداقل ها را نمی دهد

خدمات بیمه بیكاری فعالان گردشگری كفاف حداقل ها را نمی دهد به گزارش آثارنیوز یزد خزانه دار جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران یزد ضمن گلایه از پاسخگو نبودن سازمان تأمین اجتماعی كشور در مورد تعهداتش در قبال مشمولان بیمه بیكاری ناشی از كرونا، بر راه اندازی صندوق بازنشستگی و تأمین درمان پرسنل فعال در بخش های مختلف صنعت توریسم و هتلداری تاكید نمود.


«سید امیرناصر طباطبایی» در گفتگو با خبرنگار ایسنا نسبت متعهد نبودن سازمان تأمین اجتماعی کشور در قبال پرداخت بیمه بیکاری به صدمه دیدگان ناشی از شیوع کووید ۱۹ گلایه نمود و اظهار داشت: متاسفانه سازمان تأمین اجتماعی کشور نسبت به تعهدات پرداخت بیمه مستمر بیکاری شاغلان هتل ها و دیگر فعالان صنعت توریسم پاسخگو نیست.
وی با تاکید بر لزوم تمسک به راهکاری اساسی و جدی در این خصوص، خاطرنشان کرد: باید راهکاری جدی برای نجات صنعت متضرر گردشگری اندیشیده شود که یکی از مهمترین این راهکارها راه اندازی هر چه سریعتر صندوق بازنشستگی و تأمین درمان پرسنل فعال در بخش های مختلف صنعت توریسم و هتلداری است.
رئیس جامعه هتلداران استان یزد با بیان این که پیشنهاد ایجاد صندوق مذکور محدود به استان یزد نیست، تصریح کرد: با عنایت به این که سایر استان های کشور هم درگیر این مساله هستند، باید عزمی همگانی در کشور شکل گرفته و موثر واقع شود.
وی به پرداخت ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از جانب تأمین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری اشاره و اظهار نمود: این در حالیست که حداقل حقوق و دستمزد در کشورمان کمتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیست و در عین حال سال هاست که تأمین اجتماعی از کارفرمایان تحت عنوان بیمه بیکاری سه درصد هزینه دریافت می کند و بعد از سالها خدمات عرضه شده به هیچ وجه سنخیتی با پرداخت حق بیمه ندارد.
طباطبایی همینطور افزود: متاسفانه بیمه بیکاری شامل خدمات بیمارستان های محدودی است و خیلی از پزشکان هم افراد تحت پوشش بیمه بیکاری را پذیرش نمی کنند، در عین حال خیلی از داروها هم از لیست خدمات بیمه بیکاری خارج شده است.
خزانه دار جامعه هتلداران کشور در انتها از بی توجهی به صنعت توریسم و احتیاج به درمان و تأمین حقوق پرسنل فعال در این بخش که تعداد قابل توجهی را شامل می شوند، گلایه نمود و بر لزوم ایجاد صندوق بازنشستگی و درمان برای این قشر تصریح کرد.



1399/03/18
13:51:23
5.0 / 5
2734
تگهای خبر: بیمه , خدمات , راه اندازی , صنعت گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری