نامه فعالان صنایع دستی به معاون اول رئیس جمهور:

ورشكستگی فعالان صنایع دستی به دنبال انتشار كرونا

ورشكستگی فعالان صنایع دستی به دنبال انتشار كرونا آثارنیوز: فعالان صنایع دستی و فرش دستباف به دنبال شیوع كرونا، از سایه سنگین این ویروس بر روی صنایع دستی و فرش خبر دادند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، تعدادی از مدیران تشكل های صنایع دستی و فرش دستباف در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نوشتند: «شرایط بحرانی حاصل از انتشار كرونا بر اقتصاد كشور خصوصاً بخش صنایع دستی و فرش دستباف كه از فعال ترین، مهم ترین و پراشتغال ترین حوزه های اقتصادی جامعه فرهنگی ایران است، سایه سنگینی انداخته و الان نیاز مبرم به توجه مقامات مسئول برای گذر از وضعیت موجود دارد ازاین رو شروع فعالیتهای اقتصادی سال نو از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه جاری با بیان ورشكستگی خیلی از فعالان اقتصادی حوزه صنایع دستی و فرش دستباف كه در بخش فروش داخلی و صادرات فعال می باشند، همراه شده است.
انباشته شدن صدها میلیارد تومان كالای تولید شده پارسال با تعطیلی بازارهای نوروزی و توقف صادرات، باعث تعطیلی كارگاه های تولیدی و بیكاری صدها هزار نفر خواهد شد. با عنایت به نامگذاری سالجاری به نام «جهش تولید» ازاین رو سابقه تحقق جهش تولید، حفظ و احیای واحدهای تولیدی فعلی بوده و برای پیشگیری از فروپاشی اقتصاد هویت ساز ایرانی احتیاج به تدبیر مدبرانه آن مقام در پشتیبانی از تولید است و موارد حمایتی لازم را ذیلاً پیشنهاد كرده و خواهان صدور دستورات فوری و اقدام عاجل است.
این موارد پیشنهادی عبارتند از:
۱ تأمین یا بخشودگی سهم كارفرما جهت بیمه كارگران شاغل در واحدهای تولیدی صنایع دستی و فرش به مدت ۶ ماه
۲ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به واحدهای تولیدی فعال برای تأمین نقدینگی
۳ پرداخت مبالغی به صورت علی الحساب به ازای هر كارگر شاغل در واحدهای تولیدی به مدت ۶ ماه و اعلام مشوق های مالیاتی
در آخر خواهان اقدام عاجل برای حفظ كرامت و هویت صنایع دستی و فرش ایرانی هستیم».
این نامه كه به امضای باشگاه صنایع دستی ایران، اتحادیه های تولیدكننده و صادركننده فرش دستباف و صنایع دستی استان های مختلف رسیده است، به وزیر میراث فرهنگی، وزیر صمت، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس فراكسیون صنایع دستی و فرش دستباف رونوشت شده است.

1399/01/26
23:28:56
5.0 / 5
3187
تگهای خبر: بیمه , صنایع دستی , فرهنگ , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری