موزه مرگ در كاسل آلمان

موزه مرگ در كاسل آلمان آثارنیوز: موزه مرگ در آلمان یكی از عجیب ترین موزه های جهان است. موزه ای كه بجای كتیبه های سنگی و آثار باستانی، می توان در آن، وسایل تدفین مربوط به قرون وسطی تا امروز را مشاهده كرد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، موزه مرگ در سال ۱۹۹۲ در شهر كاسل آلمان تأسیس شد. هدف از برگزاری این موزه، آشنا كردن بازدیدكنندگان با تابوی مرگ، فرهنگ كفن و دفن، عزاداری و یادبودها است. این مؤسسه فرهنگی و تاریخی به بازدیدكنندگان، این امكان را می دهد تا پدیده مرگ را از راه استدلال، تحقیق و همین طور طنز مورد بررسی قرار دهند. راهنمایان موزه نیز تلاش می كنند تا درباره نحوه برخورد با مرگ به بازدیدكنندگان توضیح دهند و پیشینه و تغییرات فرهنگی و تاریخی این پدیده را نیز برای آنها توصیف كنند. بازدید از این موزه نشان میدهد كه تغییرات اجتماعی و فرهنگی تا چه اندازه می تواند بر شیوه تدفین و عزاداری نیز تأثیر بگذارد.
در بخش نمایشگاه دائمی موزه كه مساحتی در حدود ۱۴۰۰ مترمربع دارد، ۲۰ هزار شیء مربوط به دوران قرون وسطی تا به امروز وجود دارد كه به تدریج گردآوری شده است. این اشیا كه قسمتی از تاریخ و فرهنگ كشورهای آلمانی زبان را نشان می دهد، شامل تابوت، لباس مخصوص تشییع، جواهرات، سنگ قبر، مجسمه ها و … است. همین طور در قسمتی از نمایشگاه، تابوت هایی به شكل خروس و دیگر حیوانات وجود دارد كه نشان دهنده، برداشتی غیر جدی از مرگ است. علاوه بر این، در این بخش، ۱۶۵۰۰ اثر گرافیكی مربوط به قرن پانزدهم تا به امروز نیز دیده می شود. این آثار شامل تك نگاری ها، كاتالوگ ها و آگهی های منتشرشده در نشریات است.
در كنار نمایشگاه دائمی، فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف وجود دارد. مسئولان موزه، میزبان برنامه های مختلفی در طول سال هستند. این برنامه ها گاه، همایش های علمی و كارگاه های آموزشی است و گاه به برگزاری تئاتر، كنسرت و یا برنامه های طنز ختم می شود.
. همین طور در ساختمان موزه، فروشگاه و كافی شاپ نیز وجود دارد. كافی شاپ موزه یك حیاط و تراس بزرگ با منظره ای از شهر كاسل دارد كه خیلی از بازدیدكنندگان را مجذوب خود می كند


منبع:

1399/01/20
19:03:10
5.0 / 5
3420
تگهای خبر: آموزش , باستانی , تاریخ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری