با این گزارش به ونیز اسكاندیناوی سفر كنید

با این گزارش به ونیز اسكاندیناوی سفر كنید به گزارش آثارنیوز قدمت شهر قدیمی استكهلم به سال های ۱۲۰۰ میلادی باز می گردد. این بخش از پایتخت سوئد به خودی خود یك موزه دیدنی است كه خیلی از گردشگران در نخستین توقفشان در شهر استكهلم از آن ‏دیدن می كنند. اینجا بهترین جایی است كه فرهنگ و تمدن این شهر را در آن می توان دید. خیلی از جاذبه های دیدنی شهر در ‏اینجا جمع شده اند؛ همچون كلیسای استكهلم، موزه نوبل و كاخ سلطنتی. ‏ ‏‏‏


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، استكهلم كه اغلب به نام "ونیز شمال" (كشورهای شمال اروپا و اسكاندیناوی) خوانده می شود، در خروجی دریاچه مولار به بالتیك، در برخی از جزیره ها و شبه جزیره ها قرار دارد. جذابیت این مكان، در هم آمیزی زمین و آب نهفته است؛ درواقع الگوی پیچیده آبراه هایی كه شهر را در بر می گیرند. موزه ها، تئاترها، گالری ها و پارك های پر زرق و برق، در دل همین فضا قرار دارند.
این شهر دارای شبكه ای كارآمد از خطوط دوچرخه است. مردم محلی با افتخار از این شهر بعنوان "شهر زنده" یاد می كنند، چونكه بخش بزرگی از جمعیت جهان وطنی در مناطق مركز شهر زندگی می كنند.
سوغات و هدایای یادگاری زیادی در شهر قدیمی وجود دارد. هنگامی كه از راه یك هزارتوی خیره كننده، در گذرگاه های باریك و پر پیچ و خم سرازیر می شوید، به دوران قرون وسطی منتقل شوید.
سوئدجزو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است اما واحد پول آن یورو نشده، بلكه همچنان كرون سوئد است.
كاخ پادشاهی سوئد در حاشیه دریا، یكی از جاذبه های گردشگری استكهلم است. این كاخ دارای بیشتر از ۶۰۰ اتاق و چندین موزه است. قدمت آن به قرن ۱۸ میلادی باز می گردد و به سبك باروك ساخته شده است. علاوه بر بازدید از وسایل سلطنتی، تغییر روزانه نگهبانان سلطنتی هم از جذابیت هایی است كه هر مسافری نباید آنرا از دست بدهد.
تالار شهر كه در حاشیه آب قرار دارد، در تصاویر و كارت پستال های بی شماری از استكهلم، یكی از نمادین ترین ساختمان های استكهلم است. این تالار در سال ۱۹۲۳ میلادی ساخته شده و نمایشگاه های معتبر سالانه نوبل در آن انجام می شود.
محوطه حیاط كاخ سلطنتی

1399/01/09
18:30:53
5.0 / 5
3529
تگهای خبر: تمدن , زندگی , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری