دبیر انجمن شركت های هواپیمایی اعلام كرد

كاهش 80 درصدی پروازهای داخلی

كاهش 80 درصدی پروازهای داخلی به گزارش آثارنیوز دبیر انجمن شركت های هواپیمایی از كاهش بیش از 80 درصدی پروازهای داخلی و سفرهای هوایی مردم در این ایام آگاهی داد و اظهار داشت: شركت های هواپیمایی در این هفته ها برمبنای محاسبات صورت گرفته بیش از 3000 میلیارد تومان تا پانزدهم فروردین ماه زیان می كنند كه امیدواریم با مصوبات صورت گرفته به شكلی زیان آنها جبران شود.


مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: در سال قبل در چنین روزهایی در اوج سفرهای هوایی قرار داشتیم و شركت های هواپیمایی برای پروازهای فوق العاده برنامه ریزی می كردند اما امسال شرایط كاملاً برعكس شده و شاهد كاهش شدید پروازهای داخلی و تقاضای مسافران برای انجام این پروازها هستیم و در این میان نیز پروازهای خارجی با محدودیت های بسیار آن هم در چندین مسیر محدود از طرف ایران ایر انجام می شود.

قطع شدن پروازهای رشت، رامسر، شیراز و اهواز
وی ادامه داد: به سبب آنكه تقاضایی برای پرواز به مقصد رشت و رامسر وجود نداشت، پروازها به صورت كامل در این راه قطع شده است. همین طور پروازها در استان های درگیر مانند مازندران بسیار محدود انجام می شود و قیمت آنها از حداقل نرخ مصوب هم كمتر شده است.
دبیر انجمن شركت های هواپیمایی افزود: شرایط به شكلی شده كه برخی شركت های هواپیمایی پروازهایشان به مقاصدی مانند شیراز و اهواز را كه مسافرت چندانی هم وجود ندارد، قطع كرده اند و این مسئله سبب شده پروازها به این مقاصد هم قطع شود.

كمبود نقدینگی عامل تاخیر در پرداخت بهای بلیت های كنسل شده
اسعدی سامانی همین طور در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه چرا بعضی از ایرلاین ها بهای بلیت های كنسل شده مردم را برخلاف دستورالعمل های ابلاغ گردیده پرداخت نمی كنند؟ اظهار داشت: مشكلاتی در این ایام برای ایرلاین ها به وجود آمده است، چونكه كاهش شدید پروازها و تقاضای مردم برای خرید بلیت هواپیما سبب كاهش شدید درآمد ایرلاین های داخلی شده است و آنها گرفتار كمبود این نقدینگی شده اند و اگر گاهی پرداخت بهای بلیت پرواز كنسل شده مردم با تأخیر روبه رو شده، بنا بر این است.
وی افزود: برمبنای محاسبات صورت گرفته شركت های هواپیمایی داخلی تا پانزدهم فروردین ماه از كنسل شدن پروازها و كاهش آنها حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان ضرر می كنند و این زیان تنها مختص شركت های هواپیمایی بوده و دفاتر خدمات مسافری، هتل ها و غیره را در بر نمی گیرد.
دبیر انجمن شركت های هواپیمایی اظهار داشت: شركت های هواپیمایی علاقمند هستند مردمی كه بلیت پروازشان را كنسل كرده اند بهای آنرا پرداخت كنند اما با مشكل روبه رو شده اند؛ بدین سبب از همه مسافران درخواست می نماییم كه سعه صدر داشته باشند و بدانند كه به زودی این اتفاق می افتد و بهای بلیت كنسل شده آنها پرداخت خواهد شد.
اسعدی سامانی اشاره كرد: با توجه به این كه برآوردهای خودرا از ضرر و زیان صوررت گرفته به دولتمردان داده ایم و امیدواریم هر چه زودتر تدابیری در ستاد مقابله با كرونا برای جبران این مشكل بیاندیشند تا شركت های هواپیمایی بتوانند روی پای خود بایستند و به فعالیت شان در صنعت حمل و نقل هوایی ادامه دهند.




منبع:

1399/01/01
18:43:13
5.0 / 5
3703
تگهای خبر: بنا , پرواز , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری