پس از انتقادات به وزیر میراث فرهنگی

مونسان موزه ها و نوروزگاهها را در نوروز 99 تعطیل اعلام نمود

مونسان موزه ها و نوروزگاهها را در نوروز 99 تعطیل اعلام نمود آثارنیوز: وزیر میراث فرهنگی پس از انتقادات وارده به وزارتش، در نامه ای به معاون توسعه مدیریت و مدیران میراث فرهنگی 31 استان، مراتب لغو مراسم نوروزگاه ها و تعطیلی موزه ها در نوروز 99 را ابلاغ نمود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در نامه علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه آمده است:
«تا تصمیم گیری دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با كرونا درباب اماكن دولتی، ساعت كاری موزه ها، كاخ موزه ها و اماكن فرهنگی - تاریخی به حداقل ساعت كار قانونی كم شود.
ضمناً موزه ها، كاخ موزه ها و اماكن فرهنگی – تاریخی در روزهای تعطیلات رسمی نوروزی تعطیل اعلام می شوند.»
مونسان هم چنین در نامه دیگری به مدیران كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۳۱ استان كشور با ابلاغ لغو مراسم نوروزگاه آورده است:
«پیرو بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی برای پیشگیری و كنترل بیماری كرونا، باتوجه به ضرورت انجام اقدامات تمهیدی و احتیاطی بمنظور كاهش شیوع این ویروس خطرناك، مراسم ویژه نوروزگاهی امسال در روزهای تعطیلات نوروز برگزار نخواهد شد.
مقتضی است ضمن لغو تمامی برنامه های پیش بینی شده در این خصوص از هر گونه اقدامی كه منجر به تجمع افراد در مراكز گردشگری، تفریحی و فرهنگی می شود، اجتناب شود.»
پیش از نوشتن این نامه، انتقادات بسیاری به وزارت میراث فرهنگی درباره بخشنامه افزایش ساعت كاری موزه ها و عدم تعطیلی مراكز گردشگری و تاریخی و موزه ها شده بود. در این زمینه معاونت گردشگری و میراث فرهنگی و ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بودند كه منتظر اعلام وزارت بهداشت و ستاد كرونا در این زمینه هستند.


منبع:

1398/12/21
14:44:09
5.0 / 5
3281
تگهای خبر: تاریخ , خدمات , زمینه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری