ابلاغ مصوبات كمیته پیشگیری و مقابله با كرونا در اماكن ورزشی و گردشگری

اسكان نوروزی در مدارس، اقامتگاه های دولتی و چادرها ممنوع گردید

اسكان نوروزی در مدارس، اقامتگاه های دولتی و چادرها ممنوع گردید به گزارش آثارنیوز كمیته پیشگیری و مقابله با كرونا در اماكن ورزشی و گردشگری، اسكان مسافران در مدارس، خوابگاه های دانشجویی، اقامتگاه های دولتی و زائرسراها و همینطور برگزاری كمپ های مسافرتی را در تعطیلات نوروز، ممنوع كرد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، این كمیته زیر نظر ستاد ملی مدیریت كرونا در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشكیل شده كه در اولین جلسه آن، نمایندگان وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی حضور داشتند.
ولی تیموری، معاون گردشگری كه ریاست كمیته پیشگیری و مقابله با كرونا در اماكن ورزشی و گردشگری را برعهده دارد، با بیان این توضیح كه ستاد ملی مدیرت كرونا، مسؤولیت مدیریت این ویروس در حوزه های گردشگری، زیارت و ورزش را به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محول كرده است، اولین مصوبات این كمیته را به ادارت تابعه این وزارتخانه در استان ها ابلاغ نمود و خواست اقدامات لازم را برای اجرایی شدن مفاد مصوبات این كمیته، دستورالعمل های ابلاغی از جانب وزارت متبوع و ستاد ملی مدیریت كرونا در مورد پیشگیری، كنترل و مواجهه با این ویروس و نظارت بر حسن اجرای ابلاغیهها و بخشنامههای مربوطه انجام دهند و گزارش ها و پیشنهادها را مستمر به دبیرخانه این كمیته در معاونت گردشگری بفرستند.
كمیته پیشگیری و مقابله با كرونا در اماكن ورزشی و گردشگری با صدور مصوباتی، برای همه دستگاه های دولتی و اجرایی و غیر اجرایی و عمومی كشور كه دارای مهمانسراها و مراكز اقامتی دولتی و زائرسرا هستند، مقرر كرد: با عنایت به نبود استانداردهای لازم در بعضی از میهمان سراها و مراكز اقامتی دولتی و زائرسراها و پیشگیری از ایجاد هر گونه تجمع در آنها، در تعطیلات نوروز از پذیرش مسافر اجتناب كنند.
چنانچه دستگاهی بر دایر كردن این اماكن خدماتی اصرار داشته باشد، باید پروتكل های بهداشتی را به صورت كامل رعایت و از تجمع افراد جلوگیری كند. در ضمن تمام مسؤولیت با دستگاه مربوطه است.
همینطور مصوب شد: استانداران سراسر كشور، ادارت كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان ها و دانشگاه های علوم پزشكی با هماهنگی یكدیگر برای ایجاد بیمارستان صحرایی در نقاط پر تردد و شلوغ، شهرهای پرجاذبه و مقاصد گردشگری كشور، بررسی های لازم را انجام دهند و در صورت نیاز به ایجاد بیمارستان صحرایی، درخواست خویش را ظرف 10 روز آینده به ستاد ملی مدیریت كرونا ارسال و نتیجه را برای پیشگیری به این كمیته اعلام كنند.
این كمیته برای مدیران عامل مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و دبیرخانه مناطق آزاد، استانداران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداران سراسر كشور تعیین كرد: ایجاد هرگونه كمپ های عمومی گردشگری و برگزاری چادرها در محیط پارك ها و فضاهای روباز و سربسته در سراسر كشور كه باعث تجمع افراد میشود، ممنوع شود.
همینطور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شد: دستورالعمل های پیشگیری، كنترل و مواجهه با انتشار ویروس كرونا را به سازمان حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ كند.
این كمیته خطاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر كرد: مدارس و خوابگاه های دانشجویی از پذیرش مسافر اجتناب كنند. همینطور از ورود و پذیرش مسافران و گردشگران در مراكز اقامتی، غیر از تاسیسات گردشگری دارای مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم خودداری شود.
وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش هم موظف شدند: از برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش آموزی تا عادی شدن شرایط جلوگیری نمایند.
این كمیته از وزارت ورزش و جوانان خواست مراكز و سالن هایی را تعیین و آماده سازی كند تا درصورت نیاز به ایجاد بیمارستان موقت و مراكز بهداشتی در اختیار وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت كرونا و ستاد كل نیروهای مسلح قرار دهد.
همه دستگاه های عضو این كمیته باید گزارش اقدامات نظارتی خویش را به صورت دوره ای به دبیرحانه كمیته (معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ) عرضه كنند.
همینطور برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آموزش و پرورش و پلیس اطلاعات و امنیت ناجا مقرر كرد: ادارت كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها ضمن تشكیل كمیته های متناظر در سطح استان، بازرسی و نظارت های مستمری را با همكاری ادارت كل ورزش و جوانان استان، اماكن عمومی ناجا برای حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغی داشته باشند و گزارش های خویش را به صورت دوره ای و هفتگی به دبیرخانه كمیته ارسال نمایند.
كمیته پیشگیری و مقابله با كرونا در اماكن ورزشی و گردشگری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نمود: برآوردی از خسارت های وارده این ویروس به فعالان و تاسیسات گردشگری، زیارتی و ورزشی به همراه راهكارهای پیشنهادی برای پشتیبانی از این بخش ها، تهیه و به ستاد ملی مدیریت كرونا و سایر مراجع ذی ربط ارسال شود و مورد پیگیری قرار گیرد.




منبع:

1398/12/15
22:06:26
5.0 / 5
3711
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری