به دلیل جلوگیری از شیوع كرونا؛

بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان بعد از 54 سال لغو شد

بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان بعد از 54 سال لغو شد آثارنیوز: نمایشگاه ITB برلین بعنوان بزرگترین نمایشگاه گردشگری در جهان از طرف دولت فدرال آلمان و به سبب جلوگیری از شیوع ویروس كرونا برای نخستین بار بعد از 54 سال لغو شد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نمایشگاه گردشگری آلمان قرار بود از ۱۴ اسفند ماه در شهر برلین به مدت ۵ روز اجرا شود. برای برگزاری این نمایشگاه هزینه های زیادی شده بود و خیلی از كشورها نیز حضور داشتند. حتی ایران نیز قرار بود در این نمایشگاه پاویون داشته باشد اما به سبب جلوگیری از شیوع ویروس كرونا این نمایشگاه بعد از چندین دوره برگزاری، از طرف دولت آلمان لغو شد.
این در حالی است كه قبل از این وقایع مهم تاریخی دیگر در جهان نتوانسته بودند جلوی برگزاری این نمایشگاه گردشگری بزرگ را بگیرد.
در نمایشگاه گردشگری برلین بیشتر از ۲۰۰ هزار تورگردان، فعال گردشگری، ایرلاین، هتلدار و… از بیشتر از ۱۸۰ كشور جهان شركت می كردند تا برای گردشگری جهان در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی و مخاطبانی برای خود جذب كنند. مسئولان بهداشت دولت آلمان از مسئولان نمایشگاه گردشگری خواسته بودند تا در فضای سربسته نمایشگاه سلامت شركت كنندگان را تضمین كنند. اما از آنجائیكه شركت كنندگان از كشورهای بسیاری در یك بازه زمانی كوتاه به نمایشگاه می آمدند متولیان ترجیح دادند تا برای سلامت شهروندان آلمانی و شركت كنندگان امسال این نمایشگاه را به رغم خسارت های فراوان دولت ها و كشور آلمان برگزار نكنند.
سایت نمایشگاه گردشگری برلین چند ساعت پیش اعلام نموده بود كه ساعت ۲۰ امشب ۲۸ فوریه تصمیم گیری برای لغو و یا ادامه برگزاری نمایشگاه را اعلام می كند كه در نهایت در اطلاعیه ای نوشت: بر طبق تصمیم دولت فدرال آلمان این نمایشگاه برای نخستین بار در تاریخ گردشگری جهان برگزار نخواهد شد.
چین ایران ایتالیا و كره جنوبی از نظر برگزار كنندگان این نمایشگاه جزو كشورهایی بود كه دارای ریسك بیشتری جهت شركت در نمایشگاه بودند از ایران نیز اهالی شهر قم این حساسیت را داشتند به نحوی كه اسم این استان نیز در لیست نمایشگاه آورده شده است.
مسئولان نمایشگاه برلین قبل از این اعلام نموده بودند كه شركت كنندگان از این كشورها باید هنگام ورود به آلمان كارت سلامت داشته باشند و ممكنست هنگام ورود از آنها سوالاتی شود.


منبع:

1398/12/10
16:31:29
5.0 / 5
3633
تگهای خبر: تاریخ , سایت , شركت , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری