تردد خودرو ها در بافت جهانی یزد ممنوع گردید

تردد خودرو ها در بافت جهانی یزد ممنوع گردید آثارنیوز: ایسنا/یزد مدیر مهندسی و ایمنی ترافیك شهری شهرداری یزد از ممنوعیت تردد خودرو در بافت جهانی این شهر در روزهای نوروز آگاهی داد.


«حمید دهقان» با بیان این كه هر گونه تردد خودرو در تمام معابر بافت تاریخی در روزهای نوروز ممنوع می باشد، اظهار داشت: شهروندان و مسافران باید بتوانند در فضای بافت تاریخی یزد پیاده قدم بزنند.
وی با بیان این كه معابر بافت تاریخی با استفاده از دوربین و تكنولوژی های هوشند جدید كنترل می شود، اظهار داشت: تردد در بافت تاریخی صرفا برای كسبه و ساكنین این بافت تاریخی با احراز هویت پلاك خودورهای مجاز در نظر گرفته می شود و تلاش می نماییم هیچ محدودیت و سختی برای تردد ساكنین و كسبه در بافت تاریخی ایجاد نشود.
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیك شهرداری یزد اضافه كرد: طرح محدودیت تردد خودرو ها در بافت تاریخی در بازارچه صراف ها به صورت پایلوت اجرا و در روزهای نوروز در تمام معابر بافت تاریخی اجرا می شود.
دهقان با اشاره به افزایش ترافیك در ایام پایانی سال خصوصاً در هسته مركزی شهر، اشاره كرد: پاركینگ ها در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز سه ساعت بیشتر به شهروندان و مسافران خدمات رسانی خواهند كرد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، جهانشهر یزد دو هزار و ۲۷۰ هكتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد بعنوان اولین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هكتار و حریمی به وسعت پنج هزار هكتار است.




منبع:

1398/12/03
14:12:30
5.0 / 5
4048
تگهای خبر: ایمنی , تاریخ , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری