نمایشگاه ها روزنه امید بخش فعالان گردشگری

نمایشگاه ها روزنه امید بخش فعالان گردشگری به گزارش آثارنیوز ایسنا/یزد نمایشگاه ها و رویدادهای گردشگری ظرفیت های قابل توجهی در این صنعت محسوب می شوند كه می توانند حلقه واسط روابط استانی، ملی و حتی بین المللی باشند.


هر چند به دنبال برخی حوادث و مشكلات ناشی از تحریم ها، این روزها گردشگری یك صنعت متضرر در كشورمان به حساب می آید اما استقبال فعالان گردشگری از رویدادها، جشنوارها و نمایشگاه های مربوطه همچنان بر جای خود باقی است و با وجود زرد شدن امید فعالان گردشگری، هنوز هم فعالان این صنعت چشم به آینده دوخته اند.
جشنواره ها و نمایشگاه ها یكی از مهمترین فرصت های گردشگری و از انواع گردشگری كه به سفر منتج می شود، به شمار می روند و یزد هم بعد از ثبت شدن در لیست آثار جهانی با حضور پررنگ تر خود در این نوع گردشگری، توانست بهره برداری قابل توجهی در این عرصه داشته باشد، اما حضور در چنین نمایشگاه هایی چه تاثیری بر گردشگری دارد؟
یكی از تاثیرات حضور در نمایشگاه ها به خصوص در سطح بین المللی، فرصت صحبت و تقویت روابط با كشورهای دیگر به خصوص مقاصد گردشگری می باشد كه در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، استان یزد با 32 غرفه از شهرستان های مختلف خود تابحال به خوبی توانسته ظرفیت گردشگری خویش را همانند عنوان جهانی اش به كشورهای دیگر نشان دهد.
چین یكی كشورهای مورد توجه ایران و بخصوص شهر جهانی یزد در مقوله گردشگری به حساب می آید به صورتی كه علاوه بر حضور قابل توجه گردشگران چینی در یزد، این روابط برای نخستین بار در كشور با راه اندازی هسته چین كشور و نخستین رستوران تخصصی چینی ها در یزد تقویت شده است.
سفیر چین: یزد شهر خوبی برای سفر است
«چانگ هوا» سفیر چین در كشورمان در جریان بازدید از غرفه های شهر جهانی یزد در نشست با «سیدمصطفی فاطمی» مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، شهر میراث جهانی یزد را یكی از مقاصد محبوب و مهم گردشگران چین برشمرد و ضمن اشاره به خرسندی گردشگران این كشور از سفر به یزد، از سفر قریب الوقوع خود به یزد اطلاع داد.
وی در این جلسه با تاكید بر توسعه روابط گردشگری یزد و چین بخصوص بعد از اتمام بیماری كرونا، تصریح كرد: یزد، شهر خوبی برای سفر است و حتما بدین منظور به یزد سفر خواهم كرد.
البته نمایندگان آژانس های مختلف از كشورهایی مانند اسپانیا هم در این نمایشگاه، ضمن آشنایی با یزد از حضور در این شهر تاریخی استقبال كردند.
برقراری خطوط پروازی بین یزد و شیراز
نمایشگاه های گردشگری علاوه بر تقویت روابط كشورها، استان های مختلف كشورمان را هم با ظرفیت های یكدیگر آشنا می كند و با الگوپذیری آنها از هم و برقراری روابط بیشتر و پایدارتر، شرایط و بستر را برای توسعه ملی فراهم می آورد.
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد هم در جریان بازدید از نمایشگاه بین اللملی گردشگری تهران با «عنایت اله رحیمی» استاندار فارس دیداری داشت كه در این دیدار توسعه زیرساخت های گردشگری به خصوص توسعه حمل و نقل مورد بحث قرار گرفت.
رحیمی استاندار فارس در این جلسه با بیان موافقت خود در ارتباط با برقراری پرواز در راه یزد و شیراز، به لزوم و اهمیت ایجاد خط ریلی میان این دو راس مثلث گردشگری كشور تصریح كرد.
طالبی استاندار یزد هم در این جلسه در رابطه خواهان برگزاری رویدادها، جشنواره ها و نمایشگاه هایی مشترك میان دو استان شد.
علاوه بر این دیدار، انعقاد تفاهم نامه های گردشگری میان شهرهای سمنان و یزد و همینطور كرمان و یزد هم از دیگر مزایای این نمایشگاه بین المللی برای گردشگری یزد تابحال بوده است.
گلایه های نرگس آبیار از وضعیت شاهدیه
نمایشگاه ها از حیث ایجاد بستری برای حضور همه اقشار هم اهمیت دارند چون كه این بخش گسترده نه تنها منجر به حضور فعالان این صنعت شده بلكه بستری برای فعالیت اقشار بسیاری در حوزه های گردشگری تخصصی تر مانند گردشگری مشاغل، گردشگری معدن، گردشگری طبیعت و هم گردشگری كشاورزی و گردشگری هنری را هم فراهم نموده است.
«مرضه برومند» هنرمند كشورمان است كه حضورش در غرفه یزد، مبحث توسعه گردشگری هنری بخصوص با عنایت به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسكی به میزبانی یزد را بیان كرد به صورتی كه تورهای جدیدی در چارچوب گردشگری هنری و فرهنگی برای یزد تعرف شد.
البته از دیگر مزایای این مجامع ملی و فراملی، بیان برخی مشكلات به منظور رفع آنهاست بعنوان نمونه «نرگس آبیار» هنرمند كشوری اهل یزد در این نمایسشگاه به مشكلات شهر شاهدیه در عین وجود ظرفیت های آن اشاره و خواهان رفع و پیكیری این مشكلات با كمك مردم شد.
در مجموع جشنواره های بین المللی گردشگری تنها ظرفیت هایی برای معرفی نیستند بلكه می توانند منجر به توسعه گردشگری استان ها و شهرها شوند و حتی در سطوح فراتر توسعه ملی را در بر داشته باشند كه این مساله اهمیت رویدادهای حوزه گردشگری را می طلبد.
حضور مسؤلان حوزه های مختلف به خصوص مقامات كشوری و ارتباط با بخش های ذی ربط هم جریان سازی ارتباطی گسترده ای بین بخش های مختلف دستگاه ها به خصوص شهرداری ها می شود و می تواند زمینه را برای تبادل هر چه بیشتر تجربیات فراهم آورد. البته نباید از تأثیر نبود مدیریت صحیح و هدفمند برنامه ها و تبلیغات این نمایشگاه ها و رویدادها غافل شد چون كه در این صورت هزینه ها و زمان زیادی بدون نتیجه بخشی صرف خواهد شد.



1398/11/26
20:58:04
5.0 / 5
4203
تگهای خبر: پرواز , تاریخ , جشنواره , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری