وزیر فرهنگ:

افق ایران را وسیع تر ببینیم

افق ایران را وسیع تر ببینیم به گزارش آثارنیوز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واكنش به گفت وگوی برنامه تلویزیونی شوكران با استاد احمد مهدوی دامغانی در پیامی در صفحه اجتماعی توئیتر خود نوشت: افق ایران را وسیع تر ببینیم و دارایی علمی، فرهنگی ایران را در جغرافیایش محصور ندانیم.



سیدعباس صالحی عصر شنبه در این پیام افزوده است: بازپخش گفتگو با استاد ارجمند دكتر احمد مهدوی دامغانی را در برنامه شوكران دیدم و لذت بردم.

وی ادامه داده است: افق ایران را وسیع تر ببینیم و دارایی علمی، فرهنگی ایران را در جغرافیایش محصور ندانیم. آغاز خوبی است. می توان هزاران دانشمند ایرانی در جهان را افتخار این كهن بوم دید و ارج نهاد.

برنامه شوكران شامل گفت وگوهایی با متفكران ایران امروز است كه ۱۹ قسمت آن از مرداد سال قبل به مدت پنج ماه روی آنتن شبكه چهار سیما رفت. فصل جدید شوكران از ۱۳ آبان ۱۳۹۸ شروع شد و قسمت بیست وهفتم دوشنبه ۱۴ بهمن این برنامه به گفت وگوی تلفنی تصویری ازراه دور با استاد مهدوی دامغانی، اسلام شناس و ادیب ۹۴ ساله ایرانی اختصاص داشت كه از سال ها قبل در آمریكا ساكن است. این برنامه محصول مشترك حوزه هنری و شبكه چهار سیماست و در دور جدید گفت و گو با سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصوره اتحادیه مورخ و نویسنده و باقر ساروخانی استاد جامعه شناسی ارتباطات را روی آنتن برده است كه هر هفته دوشنبه ها و بازپخش آن سه شنبه ها و جمعه ها روی آنتن شبكه چهار سیما می رود.

احمد مهدوی دامغانی ( متولد۱۳ شهریور ۱۳۰۵، مشهد) نویسنده و پژوهشگر ایرانی، متفكر و الهی دان و دانشمند علوم منقول و معقول، متخصص در ادبیات عرب، استاد پیشین دانشگاه تهران و دانشگاه هیا پنیسیلوانیا و هاروارد آمریكا از سال ۱۳۶۶ مقیم آمریكاست. رشته های تدریس وی در آمریكا شامل معارف اسلامی، ادبیات عرب، متن های فارسی تصوف و فلسفه اسلامی بوده است و مقالات زیادی در نشریات ایرانی همچون كلك، ایران نامه و ایرانشناسی منتشر نموده است.



منبع:

1398/11/19
19:33:06
5.0 / 5
4396
تگهای خبر: تصویر , فرهنگ , متخصص , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری