قدیمی ترین سازه چوبی جهان كشف شد

قدیمی ترین سازه چوبی جهان كشف شد آثارنیوز: در گذشته، اغلب سازه ها و بناها با استفاده از چوب ساخته می شدند؛ این به آن معناست كه خیلی از این سازه ها در طول تاریخ از بین رفته اند. با این وجود باستان شناسان موفق شده اند در « جمهوری چك» یك چاه چوبی كشف كنند كه قدمت آن به عصر حجر می رسد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از انشنت اوریجینز، بنظر می رسد این چاه قدیمی ترین سازه چوبی ساخت بشر باشد كه تابحال كشف شده است.
این سازه چوبی باستانی در منطقه ای در نزدیكی شهر «اوستروف» واقع در جمهوری چك و در جریان ساخت و ساز یك بزرگراه جدید كشف شده است.
كارشناسان موفق شدند این سازه باستانی را كه شبیه به یك جعبه چوبی سالم می باشد، از زیر خاك بیرون بكشند. این اثر ۸۰ سانتی متر عرض، ۸۰ سانتی متر طول و ۲۵ متر ارتفاع دارد.
این چاه توسط افرادی ساخته شده كه به مهارت های پیشرفته ساخت چنین سازه ای واقف بوده اند و بررسی های اولیه سطح آن نشان میدهد برای ساخت این اثر از ابزارهای پیشرفته استفاده شده است.
این سومین چاه متعلق به اوایل دوران نوسنگی است كه در طول چهار سال قبل در جمهوری «چك» كشف شده است. با این وجود طراحی این سازه چوبی شبیه به هیچ یك از آثار كشف شده مشابه در این منطقه نیست و برای ساخت آن از چوب بلوط استفاده شده است.
كارشناسان با استفاده از روش های ویژه تعیین قدمت چوب در نهایت قدمت این اثر را به ۵۴۸۱ سال قبل از میلاد تشخیص داده اند. این به آن معناست چاه كشف شده قدیمی ترین سازه چوبی جهان شمرده می شود.




منبع:

1398/11/15
22:27:20
5.0 / 5
4458
تگهای خبر: باستانی , بنا , تاریخ , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری