معاون گردشگری كشور خبر داد

ممنوعیت سفر گردشگری به چین

ممنوعیت سفر گردشگری به چین به گزارش آثارنیوز معاون گردشگری كشور به دنبال پیشگیری از شیوع ویروس كرونا اعلام نمود كه با نظر وزارت بهداشت درباره ممنوعیت سفر تفریحی و محدودیت در سفرهای كاری به چین موافق هستیم.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، به دنبال شیوع ویروس كرونا تمهیدات جدیدی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ایران اندیشیده شد.
علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در مصاحبه ای اعلام نموده كه باآنكه آمادگی های لازم برای كنترل این بیماری در همه مرزهای كشور وجود دارد و همه افرادی كه از ایران به خارج سفر می كنند، تحت آموزش پیشگیرانه قرار می گیرند اما از هفته آینده سفرهای غیرضروری به چین ممنوع می شود و با كاهش پروازهای ورودی و خروجی چین و محدود شدن این پروازها، اقدامات كنترلی در فرودگاه ها هم كمتر خواهد شد.
همچنین حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه ای به علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشت: متأسفانه بیماری كرونا وسعت زیادی پیدا كرده، در سطح جهان هم تدابیری در این خصوص اندیشیده شده و در ایران هم نگرانی های زیادی را در میان همكاران و شهروندان بوجود آورده است. با عنایت به شرایط موجود، مستدعی است تدابیری پیشبینی شود كه مدت زمان كوتاهی بعنوان مثال برای دو هفته از آوردن گردشگر از مقصد چین خودداری شود. همینطور از ایرلاین های داخلی كه در راه كشور چین پرواز دارند، درخواست شود مدت زمان كوتاهی تا رفع كامل نگرانی شیوع این بیماری مهلك، از آوردن هر نوع مسافر توریستی و غیر توریستی به مقصد ایران خودداری شود.
علاوه بر این، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره ممنوعیت و محدودیت برای سفرهای تفریحی و كاری به كشور چین به خبرنگار مهر اظهار داشت: از آنجایی كه وزارت بهداشت مسئول حفاظت از سلامت مردم و پیشگیری از شیوع این ویروس در كشور است، ما هم با آنها در این حوزه همكاری خواهیم كرد و فردا هم دستورالعملی را به همه دفاتر مسافرتی اعلام خواهیم كرد. علاوه بر این، از سفرهای تفریحی به كشور چین، خودداری و سفرهای كاری هم با محدودیت صورت گیرد.

1398/11/12
21:04:17
5.0 / 5
4107
تگهای خبر: آموزش , پرواز , توریست , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری