رییس كمیسیون گردشگری اتاق ایران:

سفر امن به ایران را تضمین نماییم

سفر امن به ایران را تضمین نماییم رئیس كمیسیون گردشگری اتاق ایران از برگزاری سمینار گردشگری اتاق های مشترك ایران با سایر كشورها به منظور اعتمادسازی و اصلاح چهره ناامن، در اسفند اطلاع داد و اظهار داشت: باید به مردم جهان بگوییم امنیت شان را در مسافرت به ایران تضمین می نماییم.


علی اكبر عبدالملكی در گفتگو با ایسنا درباره اقداماتی كه اتاق بازرگانی ایران برای اعتمادسازی گردشگری در وضعیت موجود انجام داده است، اظهار نمود: ۳۵ اتاق بازرگانی مشترك بین ایران و سایر كشورها وجود دارد كه با همه آنها در این راستا ارتباطاتی برقرار شده است. ششم اسفند ۹۸ هم با حضور نمایندگان اتاق های بازرگانی كه در سایر شهرها و كشورها جایگاهی دارند، نخستین سمینار گردشگری اتاق های بازرگانی مشترك ایران و دیگر كشورها، با هدف اعتمادسازی و نمایش چهره ای امن از ایران، برگزار می گردد.
وی افزود: قرار بود این سمینار سال آینده برگزار شود، ولی با عنایت به وضعت پیش آمده برای گردشگری ایران، تحت تأثیر وقایع اخیر، زمان برگزاری آنرا تغییر دادیم و به قبل از تعطیلات نوروز موكول كردیم تا لطمه كمتری به گردشگری كشور وارد شود.
عبدالملكی اضافه كرد: در این سمینار نمایندگان اتاق های بازرگانی مشترك ایران با كشورهای چین، روسیه، قطر، كویت، ویتنام، بلژیك، آلمان، فرانسه، انگلیس و... حضور خواهند داشت. این سمینار در تهران برگزار می گردد و در جریان آن بر امنیت كشور و میهمان نوازی فوق العاده ایرانیان تاكید خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال كه آیا مقرر است نمایندگان ۳۵ اتاق در این سمینار حضور داشته باشند و یا فقط طرف های ایرانی شان شركت می كنند، اظهار نمود: ما طرف های تجاری خود در این كشورها را دعوت كرده ایم. اصلا با دولت ها كاری نداریم، در نتیجه فكر می كنم همه آنها حضور خواهند داشت.
رئیس كمیسیون گردشگری و كسب وكارهای وابسته اتاق ایران همینطور از برگزاری نشست تخصصی «توسعه گردشگری در شهرهای جهانی خلاق ایران» در دوازدهم بهمن با حضور نمایندگان شهرهای رشت (غذا)، بندرعباس(صنایع دستی و هنرهای مردمی)، سنندج (موسیقی) و اصفهان (صنایع دستی) اطلاع داد و اضافه كرد: باید این شهرهای خلاق را كه نام آنها در یونسكو ثبت شده، چنان مطرح نماییم كه گردشگران هنگام سفر به ایران برای دیدن این شهرها انگیزه بیشتری داشته باشند. از جانب دیگر با استفاده از ظرفیت این چهار شهر خلاق جهانی، ایران را در نمایشگاه های بین المللی مطرح و معرفی نماییم.
ایشان در ادامه درباره اقداماتی كه گردشگری در وضعیت موجود، نیازمند اجرای صریح و فوری آن است، اظهار داشت: باید بیانیه بدهیم. البته آقای مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ اطلاعیه ای دادند كه خوب بود. هرچند اثرگذاری این بیانیه ها در ذهنیت مردمان سایر كشورها به این بستگی دارد كه از چه جایگاهی باشد، از آنجائیكه طرف های خارجی نگاه مطمئن تری به شركای تجاری و بخش خصوصی در ایران دارند، لازم است بیانیه هایی از جانب این بخش صادر شود. شاید باورپذیری، اثرگذاری و پذیرش این حرف كه ایران امن است از جانب بخش خصوصی كه تشكلی از دل مردم است، بیشتر باشد.
او تصریح كرد: ما باید به مردم جهان اعلام نماییم ایران امن است و ما می توانیم امنیت شان را در مسافرت به ایران تضمین نماییم.
عبدالملكی همینطور با تاكید بر لزوم برندسازی برای گردشگری، پیشنهاد كرد این جمله كه «هر كسی به ایران پای بگذارد دلش را جای بگذارد» پررنگ و به برند گردشگری ایران تبدیل گردد و در ادامه اظهار داشت: درست است مشكلاتی وجود دارد و فضای بین المللی ضد كشور ماست، اما باید روی برند گردشگری مانور دهیم و حرف مان را به گوش مردم جهان برسانیم و همزمان از توان چهره های شناخته شده جهانی برای اصلاح ذهنیت ها بهره ببریم.


 


منبع:

1398/11/11
21:40:42
5.0 / 5
4335
تگهای خبر: سفر , شركت , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری