تیموری خبر داد؛

حدود 8میلیون توریست خارجی در ده ماهه اول سال به ایران آمدند

حدود 8میلیون توریست خارجی در ده ماهه اول سال به ایران آمدند به گزارش آثارنیوز معاون گردشگری كشور اظهار داشت: در 10 ماهه ابتدایی امسال، شاهد ورود بیشتر از 7میلیون و850 هزار توریست خارجی به كشور بودیم كه با كل آمار سال پیش برابر شده است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نشست خبری ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ظهر امروز دوشنبه ۷ بهمن در هتل لاله اجرا شد.
تیموری در این جلسه با اشاره به میزان ورود توریستهای خارجی به كشور اظهار داشت: سال قبل ۷.۸ میلیون توریست خارجی داشتیم كه نسبت به سال ۹۶، شاهد رشد ۵۲ درصدی بودیم و این درحالی است كه در ۱۰ ماهه امسال نیز شاهد ورود بیشتر از ۷ میلیون و۸۵۰ هزار توریست خارجی به كشور هستیم كه با كل سال قبل برابر شده است و در این دو ماه آینده هر تعداد توریست خارجی به كشور وارد شود آمار ما نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.
وی اضافه كرد: خبرهای خوبی برای حوزه گردشگری نیز داریم بعنوان مثال برای نخستین بار با همكاری انجمن های صنفی راهنمایان سراسر كشور، موفق به دریافت مصوبه بیمه راهنمایان گردشگری شدیم، در كنار آن خبر معافیت دفاتر فعال در حوزه ورود توریستهای خارجی از مالیات بر ارزش افزوده نیز منتشر گردید كه نشان دهنده این است كه روزهای خوبی برای گردشگری كشور فرا می رسد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه به بعضی از اتفاقات در حوزه گردشگری در ماه گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: در این زمینه ما نه نخستین كشور هستیم و نه آخرین كشور. بعنوان مثال در چین، حالا شاهد شیوع ویروس كرونا هستیم كه گردشگری این كشور را تحت تأثیر قرار داده است. این اتفاقات وجود دارد اما آنچه كه مهمست كه این است كه امروز همه ما اینجا جمع شدیم و بخش خصوصی و دولتی باهم هم صدا و هم پیمان شده ایم كه آماده ایم تا برگردیم.
تیموری درانتها اظهار داشت: اگر ما گرفتار یاس، ناامیدی و سرخورده شویم، نتایج خوبی نخواهیم گرفت. ایران دارای ظرفیت های فراوانی است و باید بتوانیم باتوجه به این ظرفیت ها، به وضعیت ایده آل خود برگردیم و این مهم با كمك مان به یكدیگر امكان پذیر است.


منبع:

1398/11/08
20:41:24
5.0 / 5
4275
تگهای خبر: بیمه , توریست , زمینه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری