در دیدار جوادی با وزیر فرهنگ و توریسم هند مطرح شد

گردشگری فرهنگی بین ایران و هند باید رواج یابد

گردشگری فرهنگی بین ایران و هند باید رواج یابد به گزارش آثارنیوز معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور در بیست وهشتمین دوره نمایشگاه كتاب دهلی نو با «سینها پاتل» وزیر فرهنگ و توریسم هند دیدار نمود و در این دیدار رواج گردشگری فرهنگی بین ایران و هند مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، محسن جوادی - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در این دیدار اظهار داشت: روابط ایران و هند عمدتاً با فرهنگ و كتاب شروع شده است و خوشحالیم كه در دوره جدید شكل گیری این روابط بتوانیم شكوه و عظمت گذشته روابط دو كشور را احیاء نماییم.
او اضافه كرد: در كنار روابط اقتصادی كه آمار خوشحال كننده ای از آن وجود دارد؛ تلاش می نماییم به روابط فرهنگی بین دو كشور هم عمق و وسعت بدهیم. روابط بین ایران و هند مبتنی بر محبت و دوستی است و این از گذشته وجود داشته است. زمانی شاعران و نویسندگان بسیاری بین ایران و هندوستان رفت و آمد داشتند كه خود حكایت از این مورد دارد.
جوای سپس بیان نمود: اغلب مردم دو كشور تاریخ خویش را خوب می شناسد ولی متاسفانه جوانان اطلاعات كافی از آن ندارند. باید تلاش نماییم تا جوانان دو كشور از این تاریخ و گذشته خود اطلاعات لازم را كسب كنند.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مبادله دانشجو، استاد و نویسندگان دو كشور می تواند كمك مهمی در توسعه گسترش روابط فرهنگی بین دو كشور باشد و این آمادگی در ما وجود دارد تا نوشته های نسل نو و جدید هند را در ایران منتشر نماییم و هم چنین این آمادگی در ما وجود دارد كه آثار برجسته ایرانی را برای ترجمه به زبان سانسكریت معرفی نماییم.
جوادی در انتهای سخنان خود اظهار داشت: یكی از طریق های گسترش روابط بین دو كشور توریسم فرهنگی است. باید مكان و سایت های فرهنگی دو كشور را شناسایی نماییم تا گردشگری فرهنگی بین ایران و هند رواج یابد. امیدواریم بتوانیم از راه همكاری در حوزه های هنر، سینما، تئاتر كه ظرفیت های خوبی در هر دو كشور وجود دارد كمك قابل توجهی به اقتصاد فرهنگ نماییم.

سینها پاتل - وزیر فرهنگ و توریسم هند - هم در این جلسه اظهار داشت: سال جاری هفتادمین سالگرد روابط ایران و هند است. امیدوارم روابط فرهنگی بین دو كشور به خاطر وجود شباهت های زبانی عمیق تر شود. كشور هند همواره به ایران بعنوان یك شریك خوب و یك همسایه دوست نگاه می كند كه این سبب می شود روابط ما گسترده تر و عمیق تر شود.
او در انتهای سخنان خود اظهار داشت: فرصت های زیادی بین ایران و هند در مورد توریسم و گردشگری وجود دارد كه باید به آن توجه گردد.
در انتها این نشست علی چگینی -سفیر ایران در هند- هم طی سخنانی اظهار داشت: مردم ایران زمانی كه از هند صحبت می كنند تاریخ، تمدن، روابط و دوستی های بین دو كشور در ذهن آنها تداعی می شود و به آن نگاه می كنند. ما در هند غریب نیستیم و خوشبختانه حالا شكل خاصی برای ارتباط و برقراری صنعت گردشگری بین دو كشور وجود دارد. امیدوارم تلاش هایی كه صورت می گیرد سبب افزایش رونق صنعت گردشگری و گردشگری در دو كشور شود.




1398/10/20
16:05:30
5.0 / 5
4196
تگهای خبر: تاریخ , تمدن , سایت , صنعت گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری