چاپ كتابچه برای میراث در معرض تخریب، بجای سالنامه

چاپ كتابچه برای میراث در معرض تخریب، بجای سالنامه به گزارش آثارنیوز یك فعال میراث فرهنگی استان فارس خبر داد: انجمنی مردمی در شیراز با راه اندازی پویشی مردمی برای حفاظت از بافت تاریخی شیراز، پیشنهاد نمود تا بجای چاپ سررسید سالانه برای نوروز، هر كدام كتابچه ی یك خانه ی تاریخی در معرض تخریب را منتشر كند.


علی رضا گل گلی در گفت و گو با ایسنا می گوید: این پیشنهاد را به مدیریت شهری و مراكز مختلف تبلیغاتی مطرح كرده ایم تا مراكز مختلف تبلیغاتی شهری مانند دفاتر معماری و شهرسازی، موسسه ها، آموزشگاه ها بجای چاپ سررسید برای سال جدید، كتابچه ی یك خانه تاریخی تهدید به تخریب را تهیه كنند.
او توضیح می دهد: با عنایت به شرایط نابسامان خانه های تاریخی در بعضی از نقاط بافت تاریخی شیراز و بی جواب ماندن پیگیری های چندساله برای مستندنگاری و جلوگیری از تخریب ها، انجمن طرح و شرح در نظر دارد مبادرت به مستندنگاری و چاپ كتابچه خانه های این محدوده در شهر شیراز كند.
به قول وی، هر یك از علاقه مندان می توانند با پرداخت هزینه مستندنگاری و چاپ اطلاعات تاریخی یك خانه علاوه بر مشاركت در این اقدام علمی و فرهنگی، ۵۰ جلد كتابچه همان خانه را با ذكر نام همان شخص روی جلد كتاب در اختیار داشته باشند.
این پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به این كه هیچ سندی از این خانه های در حال تخریب در دسترس نیست، بیان می كند: این اقدام موجب ثبت و معرفی بنا و ایجاد حساسیت هایی در زمان تخریب آنها می شود، همین طور این انجمن نسخه های از این كتابچه های تهیه شده را با نام خود حامیان در اختیار مراكز معتبر مانند دانشگاه ها و سازمان ها قرار خواهد داد.




منبع:

1398/10/12
23:57:02
5.0 / 5
4019
تگهای خبر: آموزش , بنا , تاریخ , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری