كشف مجسمه های كوچك باستانی انسان نما

كشف مجسمه های كوچك باستانی انسان نما آثارنیوز: باستان شناسانی كه در جزایر «اوركنی» مشغول حفاری بودند به 9 مجسمه كوچك باستانی برخوردند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از بی بی سی، این مجموعه مجسمه های ۵۰ سانتی متری به شكل انسان ساخته شده اند و بنظر می رسد سازنده آنها اهتمام داشته شانه، گردن و چیزی شبیه به یك سر را در آنها ایجاد كند.
برای اولین مجسمه كشف شده نام «فینستون فلا» (نام منطقه ای كه این مجموعه مجسمه ها در آن جا كشف شدند) تعیین شد. بعد از كشف «فینستون فلا» بود كه باستان شناسان به هشت مجسمه دیگر برخوردند.
كارشناسان معتقدند قدمت این مجسمه ها به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی گردد.
«سین بل» كه سرپرست باستان شناسان این منطقه است در گفت و گو با رادیو بی بی سی بیان كرد، این تیم برای كشف این آثار از نوعی حفاری خاص بهره برده است.
بگفته «بل»، قبل تر نمونه های دیگری از این مجسمه ها بر حسب اتفاق توسط مردم عادی كشف شده اما كشف ۹ مجسمه سنگی باستانی انسان نما در یك مكان بی سابقه است.
باستان شناسان معتقدند اگرچه می توان مشخصه های یك انسان را در این مجسمه ها دید اما ممكنست این مجموعه آثار نه بعنوان یك مجسمه انسان نما بلكه بعنوان وسیله ای كاربردی ساخته شده باشند.
«بل» معتقد می باشد كشف چند مجسمه متعلق به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد در یك منطقه می تواند جزئیات بیشتری را درباره تاریخچه این منطقه عرضه نماید.



1398/09/20
17:21:56
5.0 / 5
4061
تگهای خبر: باستانی , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری