مدیركل میراث فرهنگی استان مركزی:

مجلس باید تكلیف وضعیت شغلی راهنمایان گردشگری را روشن كند

مجلس باید تكلیف وضعیت شغلی راهنمایان گردشگری را روشن كند به گزارش آثارنیوز ایسنا/مركزی مدیركل میراث فرهنگی استان مركزی اظهار داشت: مجلس باید تكلیف وضعیت شغلی راهنمایان گردشگری را روشن كند.


علیرضا ایزدی در جلسه كمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان مركزی با اشاره به اینكه یكی از معایب موجود در كشور، نبود شناخت نسبت به جایگاه بخش خصوصی است، اضافه كرد: متاسفانه هنوز وضعیت شغلی راهنمایان گردشگری و بیمه آنها در كشور معلوم نیست و در واقع حوزه گردشگری مظلوم ترین بخش در كشور است.
وی اظهار داشت: در شرایط كنونی باید بساط نقد مطلق برچیده شود، همه ما نسبت به شرایط اشراف داریم و باید فكری برای رفع مشكلات كرد، انتقاد صرف نتیجه ای به دنبال ندارد.
ایزدی با طرح این سوال كه آیا ارزان بودن ایران بعنوان مقصد گردشگری تهدید است یا فرصت؟ اظهار داشت: برای پیشگیری از موازی كاری، اتاق فكر اداره كل میراث فرهنگی تعطیل می شود و طی هم افزایی با كمیسیون گردشگری اتاق فكر در كمیسیون تشكیل می شود.
وی در ادامه با اشاره به شرایط موجود در كشور و تنگناهای مالی، بیان كرد: امسال ۱۰۰ میلیون تومان برای تملك به استان تخصیص داده اند كه شامل اوراق خزانه ۱۳۹۹ است، از طرفی هتل پیام تعطیل شد و تعدادی بیكار شدند، حتی یك نفر نپرسید چرا؟
ایزدی با اشاره به اینكه با وجود همه مشكلات برای كار كردن آمده ایم و تلاش داریم كه خشتی بر روی خشت صنعت توریسم بگذاریم، تبلیغات استان مركزی در حوزه معرفی ظرفیت ها را بسیار ضعیف دانست و اضافه كرد: اگر هم افزایی و همكاری شكل گیرد می توان كار كرد و لازم است مجموعه بازرگانی و صنعتی استان گردشگری را هم در كنار خود ببیند.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در این نشست مدیركل راه آهن استان مركزی با اشاره به اینكه عموما تصمیمات به جای برخورداری از بعد كارشناسی، بیشتر مدیریتی است و همین سبب می شود كه كارها به نتیجه نرسد، اظهار داشت: با حضور در استان مركزی با طرح هایی چون راه آهن شهر امیركبیر-اراك و شهر مهاجران-اراك مواجه شدم كه ظاهرا جزو طرح های دیكته شده بود و مورد مخالفت بنده قرار گرفت.
محمدرضا قربانی خاطرنشان كرد: تلاش بر این است كه راه آهن اراك كه قدیمی و یك خطه است دو خطه شود. دوخطه شدن این خط بطور قطع به توسعه گردشگری كمك می نماید، همینطور پیگیر راه اندازی خط اراك-قم خواهیم بود.
در این جلسه رئیس كمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان مركزی هم بیان كرد: امروز قوانین و برنامه هایی در كشور تدوین می شود كه بخش خصوصی دخالت چندانی در آن ندارد.
مریم توسطی با تاكید بر اینكه در بحث سیاست گذاری كلان مهمترین زیرساخت لازم توسعه سیاست های خارجی است، اما در تعاملات گرفتار مشكل هستیم، اضافه كرد: وزارت امور خارجه باید در حوزه تنش زدایی و توسعه تعاملات برای توسعه گردشگری كشور وارد شود. متاسفانه هنوز با مبحث ایران هراسی مواجه هستیم و باید این تبلیغات وسیع ضد ایران در حوزه گردشگری خنثی شود.
وی اظهار داشت: در استان مركزی خلاءهای آموزشی در حوزه گردشگری احساس شد كه برپایه آن كمیسیون برنامه ریزی در جهت برگزاری دوره های آموزشی داشت و تابحال این دوره در كمیجان و دلیجان برگزار شده و در مناطق هدف گردشگری هم تدوام می یابد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در این نشست فعالان حوزه گردشگری و دفاتر خدمات گردشگری مشكلاتی شامل ضعف و خلاء زیر ساخت های گردشگری، معضل دیده نشدن دفاتر خدماتی، ضرورت پرداخت تسهیلات كم بهره به دفاتر، تبلیغات موثر ویژه معرفی استان، بی اهمیتی و بی هویتی شغل راهنمایان گردشگری، ضرورت سیاست گذاری در حوزه گردشگری در سطح حاكمیت، فاصله گرفتن از موازی كاری ها در این عرصه، آموزش و... را مطرح نمودند، همینطور تفاهم نامه ای سه جانبه بین اتاق بازرگانی، كمیسیون گردشگری و اداره كل میراث فرهنگی استان مركزی جهت همكاری مشترك به مدت ۳ سال به امضا رسید.



1398/09/12
21:54:20
5.0 / 5
4124
تگهای خبر: آموزش , بیمه , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری