مدیرعامل راه آهن به آثارنیوز خبر داد

جزئیات افتتاح راه آهن بستان آباد - میانه بعلاوه قیمت بلیت

جزئیات افتتاح راه آهن بستان آباد - میانه بعلاوه قیمت بلیت به گزارش آثارنیوز مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود كه با آغاز به كار خط ریلی بستان آباد - میانه و راه اندازی بخشی از این خط ریلی تا تبریز مسیر هوایی تا تهران نسبت به خط ریلی گذشته پنج ساعت كوتاه تر می شود و این پنجمین پروژه حوزه ریلی است كه در دولت كنونی به بهره برداری می رسد.


سعید رسولی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در مسافرت اخیر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی یكی از مهمترین پروژه ها خط ریلی میانه - بستان آباد به صورت ۱۳۲ كیلومتر بود و این پنجمین پروژه ای است كه در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی و بعد از همدان، كرمانشاه، ارومیه و رشت به بهره برداری می رسد و شاهد اتصال این منطقه به شبكه سراسری ریلی هستیم.
وی با اشاره به اینكه خط ریلی تبریز - تهران از مراغه عبور می كرد و حدود ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه سیر آن طول می كشید، اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه، مسیر بستان آباد تا تهران هشت ساعته طی می شود و با اتصال بستان آباد به تبریز كه امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد، در صددیم سفر ریلی از تبریز تا تهران را پنج ساعت كوتاه تر نماییم و این یكی از خصوصیت های این خط ریلی جدید است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یكی از خصوصیت های این پروژه این است كه بر خلاف دیگر خطوط ریلی به صورت دو خطه راه اندازی شده است و بر مبنای سنت حسنه ای كه از ابتدا داشتیم در همان روز افتتاح ۱۶۰ نفر از خانواده های شهدای بستان آباد و شهرهای مجاور را به مشهد مقدس بردیم كه این قطارها به صورت ۱۰۰ درصد بازسازی شده توسط صنایع داخلی است.
رسولی اظهار داشت: برنامه سیر قطار بستان آباد مشهد به صورت هفته ای سه سفر در ایام شنبه، دوشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی شده و بلیت این قطارهای شش تخته ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است كه مردم می توانند از آن استفاده كنند. البته بلیت قطار بستان آباد - مشهد از روز پیش از افتتاح به فروش گذاشته شد.



1398/09/09
15:01:03
5.0 / 5
4055
تگهای خبر: بنا , راه اندازی , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری