گفت وگو با یك اینفلوئنسر غذا

ایران چه مزه ای دارد؟

ایران چه مزه ای دارد؟ آثارنیوز: حدودا 250 تا 300 روز از كل سال را در مسافرت است. غذا می خورد و درباره فرهنگ آن فیلم و محتوا تولید می كند. شیفته چشیدن طعم غذاهای خیابانی و محلی است. اخیرا به ایران آمده و شانس چشیدن طعم غذاهایی را پیدا كرده كه نصیب كمتر توریستی شده است. وقتی درباره تجربه اش حرف می زند نمی تواند روی واژه خاصی متمركز شود؛ رنگ ها و طعم ها شگفت زده اش كرده اند. به نظرش طعم غذاها در ایران «یونیك» است.


«ترِوُر جیمز» (Trevor James) تبعه كانادا است. حدود پنج سال است در چین زندگی می كند تا زبان مردم این كشور را یاد بگیرد. ماجراجوی خوراك بوده و نزدیك به شش سال است كه درباره آن محتوا تولید می كند. حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار دنبال كننده در یوتیوب دارد و ۵۸۶ هزار كاربر هم در فضای اینستاگرام پی گیر او هستند.
او در شبكه های مجازی بعنوان یكی از شخصیت های اثرگذار در زمینه فرهنگ غذایی شناخته می شود كه اخیرا به ایران دعوت شده است، می گوید: ایران را واقعا دوست دارم و مطمئنم باردیگر به آن برمی گردم. می دانم مناطق بی نظیری در این كشور وجود دارد كه باید آنها را ببینم.
صورت شاد و خندان مردم ایران، تصویری است كه در ذهن «ترور» حك شده و مطمئن است می تواند با آن، چهره واقعی ایران را نشان دهد. «ترور» در یك روز سرد پاییزی درحالی كه آخر سفرش در ایران فرارسیده بود با خبرنگار ایسنا به گفتگو نشست و با هیجان درباره كله پاچه، آلبالوپلو، ته چین، كباب كوبیده، قورمه سبزی و طعم ها، رایحه ها و رنگ هایی كه او را حیرت زده كرده اند، صحبت كرد. بیشتر از غذا، برخورد مردم ایران و فرهنگ آنها او را درگیر كرده است؛ می گوید: خوش رویی و میهمان نوازی مردم ایران هیچگاه از خاطرم نخواهد رفت و مطمئنا نقطه تاكیدی ویدئوهایم از ایران خواهد بود.
به نظرش، طعم ایران مثل زعفران، شیرین است.
ترور اظهار می كند: اگر كسی در دنیا ته چین، كباب كوبیده، دمنوش، آلبالوپلو و یا زعفران را چشیده باشد متوجه می شود ایران چه مزه ای است. ایران یعنی بوی خوش غذاهای رنگارنگ و خوشمزه كه می تواند با این ها در دنیا زبانزد باشد. وقتی به ایران فكر می كنم غذاهای رنگارنگ، فرهنگ و طبیعتِ اعجاب انگیز آن در ذهنم موج می زند.
ویدئوها و تصاویر ترور از كله پاچه كه در شبكه های اجتماعی انتشار یافته طرفدار زیادی داشته است


منبع:

1398/09/06
23:46:53
5.0 / 5
4294
تگهای خبر: تصویر , توریست , زمینه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری