سیمكارت های عراقی به صرفه تر از رومینگ است؟

سیمكارت های عراقی به صرفه تر از رومینگ است؟ آثارنیوز: با عنایت به هزینه بالای رومینگ اپراتورها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زوار اربعین سفارش كرده است به جز در موارد ضروری از خدمات رومینگ استفاده نكنند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، با فعال كردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه، هنگام سفر می توان از اینترنت همراه استفاده نمود. البته بسته های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می شود و در نتیجه هزینه اینترنت برمبنای حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام شده و هزینه استفاده از این خدمات برمبنای تعرفه رومینگ محاسبه می گردد.
اما با نزدیك شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده كه برنامه ریزی های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در كربلا به زوار انجام شده است. یكی از این اقدامات، توافق برای كاهش تعرفه مكالمات است. در این راستا محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به كاهش تعرفه با عراق در صفحه اینستاگرامش نوشت: برای رفاه حال مردم در راهپیمایی اربعین، مذاكراتی را از قبل با طرف عراقی برای كاهش هزینه مكالمات شروع كردیم و توانستیم به توافق برسیم كه حدود ۶۰۰ تومان تعرفه مكالمات را در هر دقیقه كاهش دهیم. امیدوارم در ادامه موفق شویم تعرفه را بیشتر هم كاهش دهیم.
از طرفی بتازگی آذری جهرمی با اشاره به نرخ بالای سرویس رومینگ برای زوار اربعین، اظهار كرده است: رومینگ سرویس گرانی است و به سبب بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق سفارش می شود مردم از سیمكارت عراقی استفاده كنند.
وی درباره اینترنت بلاعوض برای موكب ها و همین طور با اشاره به ظرفیت سازی در تمامی مسیرهای منتهی به مرز در داخل كشور هم بیان كرده است: شركت های عراقی برای برخی موكب های بزرگ در راه راه كه اطلاع رسانی می شود، اینترنت بلاعوض در نظر گرفتند. ظرفیت شبكه ارتباطی عراق در راه نجف به كربلا با تلاش اپراتورهای عراقی دو برابر شده است. اینترنت بلاعوض در نقاط مرزی هم وجود دارد و مجموعه های ما موكب هایی در نقاط مرزی دایر كردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه فهرست اپراتورهای عراقی، نرخ مكالمه از عراق به ایران، قیمت ها، بسته های مختلف و سیمكارت های آنها بزودی ارائه می شود، اظهار داشت: زوار سیمكارت های عراقی را از داخل ایران تهیه نكنند برای اینكه این سیمكارت ها در داخل عراق با قیمت ارزان تر موجود است.
البته هنوز تعرفه های جدید رومینگ اپراتورها اعلام نشده است، اما سال قبل هم وزیر ارتباطات اعلام نموده بود كه با عنایت به كاهش نرخ مكالمه از ایران به عراق، استفاده از سیم كارت عراقی به صرفه تر از رومینگ است. وی در این زمینه با اشاره به مشكلات افزایش هزینه دیتای سیمكارت های ایرانی در عراق، اظهار داشته بود: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و به ویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. سفارش می كنم برای صرفه جویی در هزینه ها، زوار عزیز حتما از سیمكارت های عراقی استفاده كنند.




منبع:

1398/07/14
22:45:50
5.0 / 5
4217
تگهای خبر: بنا , خدمات , زمینه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری