چرا قدیمی ترین شركت مسافرتی ورشكسته شد؟

چرا قدیمی ترین شركت مسافرتی ورشكسته شد؟ به گزارش آثارنیوز «توماس كوك» كه بعنوان قدیمی ترین شركت مسافرتی جهان شناخته می شود امروز اعلام ورشكستگی كرد. بعد از گمانه زنی هایی كه این ورشكستگی را به برگزیت نسبت داده، این سوال مطرح شده كه چطور كار این شركت بزرگ مسافربری در آستانه رشد جهانی سفرهای گردشگران به ورشكستگی رسید؟


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، شركت «توماس كوك» از سال ۱۸۴۱ فعالیت خویش را در بریتانیا شروع كرد و هماهنگی هتل و خطوط هواپیمایی را برای ۱۹ میلیون مسافر از ۱۶ كشور مختلف به عهده داشت.
رسانه های خارجی ورشكستگی این شركت مسافرتی را به دنبال بدهی ۱.۷ میلیارد پوند اعلام نموده اند.
مشكلات مالی «توماس كوك» از یك سال پیش شروع شد و سال قبل با كاهش سهام این شركت بیشتر از پیش تشدید شد. ناآرامی های ناشی از كودتای سال ۲۰۱۶ تركیه هم عاملی بود كه یكی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری این شركت را با مشكل مواجه كرد. موج گرمای شدید اروپا از دیگر عواملی بود كه به كاهش بیشتر سفرهای گردشگران اروپایی منجر گردید.
قرار بود با اهدای كمك مالی ۹۰۰ میلیون پوندی از جانب شركت بین المللی «فوسون»، بحران اقتصادی «توماس كوك» آخر یابد اما با گذشت زمان، بدهی این شركت مسافربری به ۲.۱ میلیون دلار رسید؛ این یعنی توماس كوك به ۲۰۰ میلیون پوند دیگر برای نجات از بحران ورشكستگی نیاز داشت.
در این بین بعضی از كارشناسان «برگزیت» را عامل اصلی ورشكستگی «توماس كوك» دانستند، اما «مت هنكاك» ـ وزیر بهداشت بریتانیا ـ در اظهارنظری رسمی در اینباره، هرگونه ارتباط ورشكستگی این شركت با خارج شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا را رد كرد.
با بیان ورشكستگی و متوقف شدن فعالیت شركت «توماس كوك»، حدود ۶۰۰ هزار مسافر این شركت كه شامل ۱۵۰ هزار مسافر بریتانیایی می شوند، برای بازگشت از سفر با مشكل رو به رو شده اند، هرچند دولت بریتانیا مسئولیت بازگرداندن مسافران بریتانیایی این شركت را در دو هفته آینده به عهده گرفته است.



1398/07/02
13:37:19
5.0 / 5
4398
تگهای خبر: سفر , شركت , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری