12 ساعت ماجراجویی در یخچال بعلاوه فیلم

12 ساعت ماجراجویی در یخچال بعلاوه فیلم به گزارش آثارنیوز سفر به همدان و صعود به قله «یخچال» با دوچرخه برای ماجراجویان می تواند سفری متفاوت باشد، چون در كوهستان یخچال با شرایطی عجیب و سخت روبه رو هستید؛ شرایطی كه می تواند آن هایی را كه تشنه هیجان طلبی هستند، سیراب كند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، همدان باآنكه یكی از استان های تاریخی با قدمتی بسیار در طول تاریخ است اما این استان نه تنها برای خانواده ها بلكه برای كوهنوردان و ماجراجویان هم سرابی حقیقی به شمار می آید كه هرچه به گشت و گذار در آن می پردازند تشنه تر می شوند.

كوهستان الوند همچون نعل اسب از شمال غربی به جنوب شرقی كشیده شده و استان همدان را به دو نیمه شمالی وجنوبی تقسیم كرده است. این كوهستان از قله های مرتفع و سخت گذر تشكیل شده است و قله یخچال (گاوبره) كه به یخچال صاحب الزمان(عج) هم شناخته می شود با ارتفاع ۳۵۸۰ متر بلندترین قله رشته كوه الوند است.

تابش نور خورشید در آن مایل است و بنابراین گرمای كمتری به آن می رسد وبرف هایش دیرتر آب می شود برای همین وجه تسمیه یخچال به این علت است. چون كه اولین برف پاییزی یا زمستانی این كوه را سفید پوش می كند و حتی در تابستان هم دارای هوای بسیار سرد با لكه های برفی است.
قسمتی از مسیر صعود به قله یخچال

1398/06/22
16:50:37
5.0 / 5
4053
تگهای خبر: بنا , تاریخ , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری