استانهایی كه عصر آهن را به خود دیده اند

استانهایی كه عصر آهن را به خود دیده اند به گزارش آثارنیوز مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان اظهار داشت: استان كردستان جزو مناطق بسیار مهم عصر آهن در ایران است كه علاوه بر استان ما استان های همدان، آذربایجان غربی، سمنان و كاشان نیز جزو مناطق بسیار مهم عصر آهن در كشور می باشند.


به گزارش ایسن، محسن علوی روز پنج شنبه(14 شهریور) در جلسه هماهنگی برگزاری چهار رویداد ملی و بین المللی در استان كردستان كه در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، اظهار نمود: همایش بین المللی عصر آهن طی روزهای 11 و 12 آبان ماه سال جاری در استان كردستان برگزار می گردد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب، تنها نقطه ای كه در كردستان كارهای دیرینه شناسی روی آن صورت گرفته، تپه زیویه بوده و بجز این نقطه، دیرینه شناسی كردستان در تاریخ دیرینه شناسی ایران مورد غفلت قرار گرفته است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان عنوان كرد: با عنایت به اهمیت این مساله كوشیدیم كه نگاه ویژه ای را به این بخش داشته باشیم و طی چند سال قبل سه همایش دیرینه شناسی زیویه، مریوان و اورامان را در استان برگزار كرده ایم.
علوی بیان كرد: در این زمینه جلساتی را با پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشكده دیرینه شناسی و موزه ملی داشتیم كه نتیجه آن برگزاری یك همایش بین المللی برای عصر آهن ایران در استان كردستان بود.
وی افزود: برای این منظور یك هیات تشكیل شد و بزرگترین متخصصان عصر آهن جهان را شناسایی كردیم و با همه آنها مكاتبه لازم صورت گرفت.
مدیركل میراث فرهنگی كردستان با عنوان اینكه 40 نفر متخصص خارجی داوطلب شركت در این همایش بودند، اظهار داشت: حداقل 20 نفر از این افراد كه از نامدارترین متخصصان حوزه عصرآهن هستند در این همایش حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینكه برگزاركنندگان این همایش پژوهشگاه میراث فرهنگی، موزه ملی ایران، اداره كل میراث فرهنگی و دانشگاه كردستان هستند، اعلام نمود: 45 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته كه در چارچوب یك كتاب چاپ می شود و در زمان برگزاری همایش در اختیار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت.
علوی درانتها اشاره كرد: همایش بین المللی عصر آهن طی روزهای 11 و 12 آبان ماه سال جاری در استان كردستان برگزار می گردد.






منبع:

1398/06/15
23:03:49
5.0 / 5
4281
تگهای خبر: تاریخ , دیرینه شناسی , زمینه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری