ذوالفقاری اعلام كرد

آغاز خدمات مراسم اربعین از 13 مهر، منتظر آمادگی عراق برای بازگشایی مرز خسروی هستیم

آغاز خدمات مراسم اربعین از 13 مهر، منتظر آمادگی عراق برای بازگشایی مرز خسروی هستیم به گزارش آثارنیوز رئیس ستاد مركزی اربعین اظهار داشت: خدمات ستاد مركزی اربعین از 13 مهر تا 30 مهر در مرزهای ایران و از 16 تا 27 مهر در عراق به زائران ارائه می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری در نشست ستاد مركزی اربعین با اشاره به اینكه مدیریت مراسم اربعین محصول كار جمعی دولت و ملت ایران و عراق است، اظهار نمود: ما بر مشكلات مراسم اربعین اشراف داریم و تلاش می نماییم این مشكلات را برطرف نماییم، اما تعداد دقیق زوار اربعین معین نمی باشد و نمی دانیم زوار چه زمانی حركت می كنند، در عراق به كجا رفته و با چه وسیله ای به مراسم می روند؛ بدین سبب به همراهی همه دستگاه ها و مردم برای مدیریت مراسم اربعین نیازمندیم.
وی با اشاره به اینكه ما اساسا كاپوتاژ را تایید می نماییم و همراهی می نماییم تا مشكلی برای این مساله پیش نیاید، افزود: سال قبل مشكل حمل و نقل داشتیم و باید برنامه ریزی نماییم تا امسال این مشكل ایجاد نشود.
معاون امنیتی انتظامی وزارت كشور اضافه كرد: باید از حالا اقدامات آموزشی را برای سفر اربعین بوسیله رسانه ها آغاز نماییم. مسئولان ستاد اربعین باید در حوزه كاری خود نه در هر مساله ای با رسانه ها مصاحبه كنند.
ذوالفقاری اشاره كرد: بازگشایی مرز خسروی به توافق دو دولت ایران و عراق رسیده استT اما ما منتظر آماده سازی شرایط آن طرف مرز خود هستیم. دولت عراق باید زیرساخت ها و امنیت مرز خودرا تامین كرده و آمادگی خودرا برای بازگشایی مرز اعلام رسمی كند تا ما شاهد تردد زوار از این مرز باشیم.
رئیس ستاد مركزی اربعین با اشاره به عملیاتی شدن لغو روادید ورود به عراق از اول محرم، اشاره كرد: این به معنای خدمات دهی اربعین از طرف ستاد اربعین از اول محرم نیست. خدمات رسانی ما از سیزدهم مهر تا سی مهر در مرزهای ایران انجام می شود؛ بدین سبب كسی توقع نداشته باشد كه از الان موكب ها برقرار شود. از 16 تا 27 مهر نیز خدمات در عراق ارائه می شود.




منبع:

1398/06/11
14:22:28
5.0 / 5
4717
تگهای خبر: آموزش , خدمات , سفر , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری