رئیس سازمان میراث فرهنگی كشور:

بخش عمده گردشگر های وارد شده به كشور گردشگران درمانی هستند

بخش عمده گردشگر های وارد شده به كشور گردشگران درمانی هستند به گزارش آثارنیوز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی كشور اظهار داشت: طی سال قبل ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار توریست به كشور وارد شدند كه بخش زیادی از آنها گردشگران درمانی بودند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علی اصغر مونسان شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح مركز رادیوتراپی و شیمی درمانی و بزرگترین قطب گردشگر درمانی غرب كشور در اراك گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد ورود توریست به كشور ثبت شده است كه باز هم بخشی از این گردشگران را گردشگران درمانی می سازند.
وی اضافه كرد: گردشگران درمانی یكی از بخش های مهم گردشگری محسوب می شوند و به ازای هر توریست ۲ هزار و ۴۰۰ دلار هزینه كرد در نظر گرفته شده است كه این نشان از اهمیت این بخش دارد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی كشور افزود: بنظر می رسد كه این فرصت خوبی است كه در كشور وجود دارد كه شهر اراك هم بایستی این مورد فعال می شد.
وی اشاره كرد: از آژانس های گردشگری برای رونق پروازهای اراك باید كمك گرفته شود و بنظر می رسد بازار خوبی چون بازار قم در كنار اراك وجود دارد كه حجم زیادی توریست از كشورهای عربی در آنجا حضور دارند كه تبلیغات لازم می تواند آنها را به سمت اراك جذب نماید. البته اداره كل میراث فرهنگ و صنایع دستی و گردشگری استان مركزی باید روی این مساله بیشتر فعال شود و كار كند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی كشور اشاره كرد: در شهرهای بزرگ در حوزه گردشگری حضور دلالان هم مشكلاتی به وجود آورده كه كنترل آن در اراك می تواند یك مزیت باشد.
مونسان اظهار داشت: توریستهایی كه به منظور درمان به اراك می آیند اگر راحتی خیال برایشان تجربه شود و با قیمت مناسب روبرو شوند، زمینه ورود بیشتر توریست به این شهر فراهم خواهد شد.

1398/06/01
00:53:48
5.0 / 5
4152
تگهای خبر: آیین , پرواز , توریست , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری