آغاز رسمی پرواز زائران حج تمتع در سال 98

آغاز رسمی پرواز زائران حج تمتع در سال 98 به گزارش آثارنیوز عملیات رفت پرواز زائران حج تمتع امسال به صورت رسمی امروز (دوشنبه) از ترمینال گالری سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شروع شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رشیدیان – رئیس سازمان حج و زیارت - بامداد امروز در آئین معنوی بدرقه زائران بیت الله الحرام با اشاره به این كه عربستان سعودی كوشش كرد در مذاكرات و مسائل در رابطه با حج تمتع خدمات در سایه تعاملات سیاسی قرار نگیرد و تابحال هم مسائل مختلف در حال پیشرفت است گت: حج عبادتی جمعی است و امكان دارد طی آن مشكلاتی رخ دهد و اقامت در عرفات و منا زندگی اردویی است و سختی هایی دارد، اما باید از این سفر نهایت بهره را برد.
وی افزود: كوشیده ایم تا زمان اقامت زائران بیشتر از ۳۵ روز نباشد اما با عنایت به احتمال جابه جایی برخی پروازها امكان دارد اقامت برخی زائران بیشتر از ۳۵ روز به صورت بینجامد و با عنایت به این كه حساسیت ها و تعاملات با حجاج دیگر در طول فریضه حج تمتع مهم می باشد، مدیران كاروان ها هم به این مورد توجه كامل داشته باشند.
رئیس سازمان حج و زیارت اضافه كرد: زائران حج تمتع باید توجه نمایند به هیچ وجه اشیاعی كه روی زمین می افتد را برندارند و بین صفوف نماز حركتی نكنند و بدانند كه همه مقدمات مربوط به اقامت، جابه جایی، بهداشت و درمان و تداركات مختلف انجام شده است و امروز همه در مدینه آماده استقبال از زائران هستند.
وی با اشاره به این كه عزت و كرامت زائران در كنار آرامش آنها از اولویت های سازمان حج و زیارت است، اظهار داشت: سعی كردیم در حج تمتع سال جاری شاهد سفری آرام و روان برای زائران باشیم و در جلسات و مذاكرات صورت گرفته با طرف سعودی در حوزه حج تلاش بر این شد تا خدمات عرضه شده زیرسایه تعاملات سیاسی دو كشور نباشد.



1398/04/17
13:06:54
5.0 / 5
4649
تگهای خبر: آئین , اقامت , پرواز , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری