مهر تائید یونسكو به حفاظت از نقش جهان و منظر ساسانی فارس

مهر تائید یونسكو به حفاظت از نقش جهان و منظر ساسانی فارس آثارنیوز: مدیركل امور پایگاه های میراث جهانی اعلام نمود: یونسكو گزارش های حفاظت میدان نقش جهان و منظر دیرینه شناسی ساسانی را تائید كرد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، فرهاد عزیزی كه در چهل وسومین اجلاس میراث جهانی یونسكو در باكو در جمهوری آذربایجان شركت كرده است، توضیح داد: ایران به واسطه قانون الحاق به كنوانسیون پشتیبانی از میراث طبیعی و فرهنگی جهان متعهد به پاسخ گویی و ارائه گزارش های درخواستی مركز میراث جهانی یونسكو درباب آثار ثبت شده ایران در لیست میراث جهانی است، بدین سبب در اولین بررسی های چهل و سومین اجلاس میراث جهانی یونسكو در باكو، امروز (پنج شنبه ۱۳ تیر) دو گزارش های حفاظت میدان نقش جهان و منظر دیرینه شناسی ساسانی فارس مورد بررسی، تأیید و تصویب قرار گرفت.
او با بیان این كه این گزارش ها در چارچوب چند دسته گزارش های مدیریتی، دوره ای، حفاظتی، پایشی و… تعریف شده، افزود: بدین سبب سالانه بنا به اولویت از سازمان میراث فرهنگی بعنوان نماینده كشورمان و متولی آثار تاریخی درخواست می شود تا این گزارش ها را ارائه كنند، كه در سال قبل دو گزارش حفاظتی در رابطه با دو اثر میراث جهانی میدان امام (ره) اصفهان و منظر باستان شناختی ساسانی فارس در اولویت گزارش های بین المللی دفتر امور پایگاه های جهانی قرار داشت كه مطابق زمان درخواستی مركز میراث جهانی تهیه و ارسال شد.
وی با اشاره به ابلاغ رهنمون هایی از طرف یونسكو درباره ی اقدامات گزارش شده از نمایندگان ایران در چهل و سومین اجلاس یونسكو، اشاره كرد: این رهنمودها در دستور كار پایگاه های جهانی مربوطه قرار می گیرد.
چهل وسومین اجلاس كمیته میراث جهانی یونسكو از ۹ تا ۱۹ تیر در شهر باكو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود، كه ایران، امسال پرونده جنگل های هیركانی را بعنوان نامزد خود عرضه كرده است. این پرونده مستقلاً به نام ایران در این اجلاس ارائه و بررسی می شود و در صورت موافقت این محوطه ی طبیعی بعنوان بیست و چهارمین اثر ملموس و دومین اثر طبیعی از ایران در لیست میراث جهانی یونسكو قرار می گیرد.




منبع:

1398/04/14
14:48:23
5.0 / 5
4453
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستان شناسی , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری